האם ישתנו הנחיות הלמידה מרחוק בבתי הספר בהן נמצאו חולי קורונה מזן האומיקרון? הערב (שבת) מתקיים דיון מכריע בנושא, לאחר שמשרד החינוך ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון דרשו לשנות את ההנחיות. בשלב זה, השרה שאשא-ביטון דורשת כי בכיתה בה מתגלים מאומתים לאומיקרון, יחולו הכללים כפי שחלים על מבוגרים מחוסנים או לא מחוסנים, מבלי שבתי הספר ייסגרו אוטומטית.

לדבריה של השרה, צריך לשנות את מתווה בתי הספר כך שיפעל לפי מגעים, כמו בקהילה, ושלא יועברו כיתות שלמות ללמידה מרחוק באופן אוטומטי גם אם אין בהן מאומתים. במקביל, שאשא-ביטון פועלת להמשך הפעלת מתווה הכיתה הירוקה, בישובים ירוקים וצהובים בהם התחלואה נמוכה.

מוקדם יותר השבוע, ועדת החינוך דנה בבקשת הממשלה לאשר את התקנות שלפיהן ברשויות אדומות לא יתקיימו לימודים פרונטליים בכיתות ז'־י"ב שבהן שיעור המחוסנים קטן מ־70%.  במסגרת המתווה החדש, שאושר במשאל טלפוני על ידי שרי הקבינט, ברשויות אדומות לא יתקיימו לימודים פרונטליים גם בכיתות ז'־י"ב שבהן שיעור המחוסנים קטן מ־70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת. עוד מוצע כי מתווה צמצום המגעים יחול על כיתות א' עד ו' ברשויות המסווגות בצבע אדום. תקנה נוספת קובעת כי תלמיד ייחשב מחוסן גם אם קיבל רק את מנת החיסון הראשונה, וזאת למשך 30 ימים מקבלתה.