כך נגיע לחסינות העדר: יותר ויותר ישראלים נמצאים מאומתים מדי יום לנגיף הקורונה, עמוק בתוך הגל החמישי שתוקף את המדינה בשבועות האחרונים. האם הממשלה הפסיקה לבצע צעדים דרמטיים על מנת למגר את התחלואה? על כך שוחח היום (שלישי) פרופ' נדב דוידוביץ', רופא מומחה החבר בקבינט המומחים של מגן ישראל, עם גדי נס ברדיו צפון 104.5M: "לא איבדנו שליטה".

דוידוביץ' התייחס לעובדה שאנו נמצאים בעיצומו של גל תחלואה נוסף בפחות משנתיים: "התנאים משתנים בצורה מהירה, ולכן אנחנו הולכים למגמת שינויים בבדיקות ובבידודים. זה לא קורה בגלל איבוד שליטה, אנחנו מתייחסים למצב המשתנה", הסביר.

"יש פערים גדולים בארץ של נגישות לבדיקות, ופה התפקיד של המדינה לדאוג שלא מגדילים את הפערים כמו שקרה בחלקים עיקריים, בממשלה הזאת וגם בקודמת, בשיעורי ההתחסנות", הוא הוסיף.

על כך שהתחזיות הקודרות מדברות על 50 אלף נדבקים ביום, אמר הרופא: "אנחנו צריכים להיות דרוכים. המוכנות של מערכת הבריאות כוללת גם היערכות להרבה ביקורי בית, דאגו גם להביא תרופות שיורידו את התחלואה הקשה ועשויות למנוע מוות". עם זאת, הוא הוסיף, "השבועות הקרובים יהיו לא פשוטים, וכולנו מכירים את ההנחיות: מסכות ולהימנע מהתקהלויות".

מחלקת קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מחלקת קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"ההגעה לחסינות עדר יכולה לעשות רק על ידי חיסונים", טען הרופא. "אנחנו מתמודדים עם נגיף שרמת התחלואה שלו גבוהה, והאסטרטגיה היא להתחסן. אנחנו עומדים לקראת המון בידודים - בבתי הספר, במקומות עבודה".

עוד הוא אמר על תחזיות התחלואה הגבוהות: "לא משקפים את המציאות. למזלנו, האומיקרון פוגע כימית באופן קל. אנשים צריכים להבין שנכנסים לקצב הדבקה, ולכן ההנחיות משתנות כל הזמן. הממשלה פשוט מתאימה עצמה למצב". הוא סיכם ואמר: "ישראל לא איבדה את הכיוון".