"פותחים כיתה ירוקה, סוגרים אותה. מביאים את המורים בכוח לבתי הספר עם תו ירוק, חיסון או בדיקה אבל התלמידים לא חייבים לא בבדיקה ולא בתו ירוק או בחיסון. לא רק זאת, אנחנו יושבים לפעמים בנוכחות תלמיד שמתברר כמאומת ושולחים אותנו לבדיקות ובסוף מנקים את הזמן הזה מהשכר. יותר מזה, אנחנו משלמים עבור הבדיקה לפעמים שלוש פעמים בשבוע כי כל פעם יש תלמיד אחר", אמר.
"דוגמה אחרת, משרד החינוך החליט לתת אוטונומיה למנהלים לנהל את בית הספר על פי שיקול דעתם. המשמעות היא שלמעשה אונייה שטובעת והמהלכים לא מצליחים להציל אותה רב החובל אומר בסוף 'כל אחד לנפשו', כל מנהל בית ספר ידאג לעצמו. מצאו ש"ג חדש כי אם משהו קרה אתה היית אחראי עצמאי וקיבלת אוטונומיה", הוסיף.
לדבריו, הכאוס הוא בכל המדינה, "אני זוכר שבמלחמות ששת הימים או יום הכיפורים היה אדם שדיבר והעביר את המסרים לציבור, פה כל אחד אומר את דעתו. צריך שיהיה אחד במערכת החינוך שייקח את האחריות. הוא הדובר והוא זה שמוציא את ההנחיות. היום אין דבר, כן עושים חיסונים בבית הספר או לא עושים? הגיעה היום מורה עם ילדה בת חמש כי הגננת לא באה, הגן סגור".
כשנשאל מה היה עושה אחרת, השיב ארז: "לומר לך את האמת אין לי השכלה רפואית אבל על פי ההיגיון הפשוט – לימוד פרונטלי בביה"ס עדיף על לימוד מהזום לכן הייתי מפעיל את מערכת החינוך בכל הכוח בכיתות יותר קטנות במשמרת א' ומשמרת ב' חלק ילמדו בבוקר וחלק אחה"צ. מה שקורה היום זה שמורים עובדים כפול, בבוקר מלמדים פרונטלית ואחה"צ מלמדים את התלמידים שבבית בצורה מקוונת. צריך לפצל כיתות, ללכת למשמרת א' ומשמרת ב'. זה לא סוף העולם".