לאחר שבישר שר הבריאות ניצן הורוביץ כי בדיקות האנטיגן ישמשו מחוסנים מתחת לגיל 60, מנתונים שהגיעו לפתח משרדו ופורסמו הערב (רביעי) בחדשות 13, עלה כי אלו בעלות הדיוק הנמוך ביותר.

הנשיא הרצוג מתחסן במנה רביעית, קרדיט: רועי אברהם

בעוד צוות פנימי במשרד הבריאות קבע שבדיקות ה-PCR אמינות יותר, השר הורוביץ אימץ את זו הביתית, שנחשבת אף אמינה פחות מזו המוסדית. על פי הנתונים שהוצגו בחדשות 13, כמחצית מהנבדקים בבדיקות האנטיגן הביתיות, "התפספסו" בבדיקה והתגלו כחיוביים בבדיקת PCR. בקרב הנבדקים בני ה-18 ומעלה, עלה כי האנטיגן פספס 61% מהמאומתים שהתגלו ב-PCR, ובקרב לא מחוסנים מגיל 18, האנטיגן פספס 72% מהמאומתים. 

בתוך כך, מתוצאות המחקר שנערך בבית החולים שיבא תל השומר, עלה כי יעילות מנת החיסון הרביעית פחותה מהציפיות. בעקבות כך, אין צפי להרחבת החיסון לאוכלוסיות נוספות.

הניסוי במתן חיסון רביעי, בית החולים תל השומר (צילום: איתן אלחדז/TPS)
הניסוי במתן חיסון רביעי, בית החולים תל השומר (צילום: איתן אלחדז/TPS)


הערב הודיע הורוביץ כי ממחר, תלמידי בתי הספר היסודיים וצוותי ההוראה יוכלו להיבדק נגד הקורונה בבתי הספר. הוא הוסיף כי "אלפי נאמני קורונה שהוכשרו יבצעו את הבדיקות לתלמידים ולמורים שבאו במגע עם מאומת, ויחסכו מהם את ההגעה לתחנות הבדיקה או את הבדיקה הביתית".
 
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)


כזכור, כחלק מניסיון ההתמודדות מול תורי הענק לבדיקות הקורונה, הצהיר הורוביץ הבוקר כי בדיקות ה-PCR יפונו לאוכלוסיה של בני ה-60 ומעלה ואנשים בקבוצות סיכון. "באשר ליתר הציבור, מי שמחוסן כראוי, וכתוצאה מכך גם נמצא בסיכון נמוך יותר למחלה קשה יעשה בדיקת אנטיגן ביתית, עצמית, לאחר שבה במגע עם מאומת. מי שלא חוסן, יתבקש לגשת ולבצע בדיקת אנטיגן מוסדית באחת מעמדות הבדיקה ברחבי הארץ", הוסיף.