שר האוצר, אביגדור ליברמן, הכריז אתמול כי הוא לא מתכוון "לחלק מתנות" כפיצוי לבעלי העסקים שנפגעו בגל האומיקרון. אלמוג גולדרינג, בעליה של מסעדה במודיעין, ושי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדנים והברים, שוחחו הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM בנושא.

בפתח הדיון התייחס גולדרינג לדבריו של ליברמן כי הוא ביקר במודיעין ולא מצא שולחנות ריקים במסעדות: "אני שמח בשביל שר בממשלת ישראל על האחריות האישית, שהוא נכנס למקומות כל כך צפופים בזמן התפרצות מגפה, סחתיין עליו. כמה הוא מדייק? לא יודע. אצלי הוא לא ישב. אצלי לא מלא. אנחנו חווים בשבועיים האחרונים מאז גל האומיקרון ירידה של 85 אחוז בעבודה. אנחנו זה גם המסעדה שלי וגם השכנים שלי".

"אמרו לנו הרבה דברים בשנה האחרונה. הוא יכול לחכות שנה-שנתיים, כנראה לא יהיו לו הרבה מסעדות לשבת בהן. לא יודע אם צריך לפצות עכשיו אבל צריך לקבל החלטות ולהיות החלטיים. אנחנו כבעלי עסקים צריכים להתעדכן כל בוקר בחדשות מה איתנו. כמו שזה נראה כרגע אף אחד לא יודע מה קורה, למה לשנות את ההחלטות כל שניה? לספר כל שניה בתקשורת שלא סוגרים את המשק אבל יש מגפה מטורפת וכולם נדבקים וכולם בבידודים. חצי מהעובדים שלי או מאומתים או בבידוד, רבע מהעובדים שלי מטיילים בחו"ל כאליו לא קרה כלום והכול סבבה. אף אחד לא רוצה לעבוד. גם כשאני רוצה להביא עובדים אני לא יכול להבטיח שיהיו לי משמרות לתת להם כי אין עבודה", הוסיף.

לאחר מכן הצטרף לדיון ברמן: "בסך הכול הדברים של השר אתמול עוותו. אני וגם המסרים שאנחנו מקבלים מאתמול, כל הסערה שהדברים שלו עוררו, הם מסרי שהולכים לפצות את העסקים הקטנים, ואני חושב שזה נכון כי אי אפשר לחכות, מסעדה זה עסק תזרימי. עסק שחי מהתזרים שלו ומה שקורה עכשיו זה ירידה מאוד חדה בעבודה. יש ירידה של 50-30 אחוז, מאחרי הסילבסטר, אם נכמת את זה אחרי הנאום של בנט עם 50 אלף נדבקים ביום התחלנו להרגיש את זה. בסילבסטר עוד עבדנו אבל זה ערב אחד".

"צריך להבין שעסק קטן חי מתזרים, כמה ימים, שבוע-שבועיים או חודש שלא עובדים משפיע בצורה אקוטית על היכולת הישרדות של העסקים. הם גם ככה מתנדנדים אחרי השנתיים האחרונות. יש ירידה בעבודה והסיפור של העובדים – איבדנו 30 אלף עובדים שצריך לשלם להם שכר וזה לא ייתכן. אנחנו לא עומדים בזה. העובדים יוצאים לבידודים על ימין ועל שמאל, מאומתים, עושים 10 בדיקות אז שייצא להם אחד שהוא מאומת והם יוכלו להודיע לנו שהם לא יכולים לעבוד. אני יודע שיש כוונה לפצות על הנושא של העובדים, אנחנו מדברים על העובדים שלנו שצריך לשלם להם משכורות", הוסיף ברמן.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm