מרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה, פרסם הבוקר (שני) דוח המתאר את תמונת המצב אודות התחלואה בישראל, והזהיר כי מזוהה עלייה באבחון מקרי תסמונת PIMS בקרב ילדים בארץ, כאשר בעשרת הימים האחרונים זוהו מספר מקרים חדשים של התסמונת.

על כך הוסיפו כי "בה בעת, נצברים דיווחים נוספים, מפי גורמי רפואה בכירים בארצות הברית על מקרי התסמונת בילדים, המקושרים לגל האומיקרון. בשל ראשוניות הדיווחים, קיים קושי בקביעת שיעורי ההיארעות המעודכנים של התסמונת, לפי שעה". על פי נתונים שהתקבלו במדינת ניו יורק, והוזכרו בדוח, במהלך חודש ינואר אובחנו 31 ילדים שסבלו מהתסמונת, 16 מתוכם רק בשבועיים האחרונים, אך הודגש כי רובם אינם מחוסנים.

עד כמה תסמונת PIMS אצל ילדים מסוכנת, וכיצד מזהים אותה? מומחית מסבירה

בנט על חיסון ילדים לקורונה (צילום: לע"מ)

בנוסף, הוזכר בדוח כי התקבלו דיווחים בארצות הברית ובדרום אפריקה על היארעות תופעות נוירולוגיות כגון פרכוסים חדשים, שתוארו כחריגים באופיים, וכן אנצפליטיס (דלקת המוח) בילדים שנדבקו באומיקרון.

במסגרת חקירת האיגוד האמריקאי למחלות זיהומיות בילדים, עלה כי גם זוהו בארצות הברית מספר מקרים של ילדים בגילאי בית ספר, שסבלו מתסמינים המחשידים לאנצפליטיס, כשבועיים לאחר החלמתם מקורונה, ובהם: כאבי ראש, הפרעות בקואורדינציה, הקאות, סחרחורות, ריצוד עיניים, פרכוסים, חולשה ובלבול.

באשר לתחלואה בישראל, במרכז השליטה ציינו כי ישנה ירידה במספר המאומתים ובמקדם ההדבקה בימים האחרונים, אך מייחסים זאת לירידה המשמעותית בבדיקות המוסדיות, הן אם בשל מזג האוויר הסוער והן בשל שינוי המדיניות.

עם זאת, מספר החולים שמצבם קשה עומד על כ-1,100, פי עשר לערך מתחילת החודש. על פי ההערכות, הודגש כי השיא עוד לפנינו, והעומס על מערכות הבריאות ימשיך להיות מורגש בשבועות הקרובים, גם את תמשיך מגמת ההאטה בהידבקות. 

עוד עלה מהנתונים, כי מכלל המאומתים החדשים, יותר מ-40% שייכים לשכבת הגיל 0-19, כ-30% שייכים לשכבת הגיל 20-39, כ-20% נמנים עם בני ה-40-59. שכבות הגיל המבוגרות יותר מהוות פחות מ-10% מהנדבקים.