סן מנהל בית חולים רמב"ם, ד"ר אבי ויסמן, שוחח היום (רביעי) עם יואב מינץ ב-104.5FM, והתייחס לעומס על בתי החולים, בעקבות גל האומיקרון ששוטף את ישראל. "המטפלים במצוקה נוראית", טען ויסמן, שהוסיף כי "כרגע אנחנו במחסור של 250 אנשי צוות".

ד"ר ויסמן אמר כי "כמות אנשי הצוות שלא נמצאים בעבודה היא קטנה יותר מלפני שבוע, זאת אומרת שפחות צוות חולה. אולי זה בגלל שרובם חלו או התחסנו אבל חסר לנו פחות צוות. אנחנו חזרה באזור ה־250.הסוד של הגל הזה זה לא המטופלים אלא המטפלים. אנשי הצוות שלנו נמצאים במצוקה נוראית, לא נמצאים הרבה אנשי צוות והרבה יותר חולים מאושפזים. זה גורם לכך שהיחס לכל חולה הוא הרבה יותר קטן, וגם ככה השחיקה נוראית. יש חולים עם קורונה וחולים שהתאפשזו בגלל קורונה".

עוד סיפר סגן מנהל בית החולים כי עדיין לא נתקל בחולים בתת הזן החדש של נגיף האומיקרון: "עדיין לא אפיינו חולים כאלו אצלנו. מדובר כנראה בתת זן של האומיקרון. זה בשורות טובות כי זן האומיקרון מייצר את המחלה הקלה ביותר שראינו. מצד שני, הזן מדבק יותר אז אנחנו מצפים להמשך תחלואה. הבטיחו לנו שנראה ירידה בגל התחלואה הנוכחית ואני חייב לציין שאנחנו עדיין לא רואים - המספרים לא יורדים. אנחנו מקווים שבזן הזה, אם התחלואה שלו נמוכה, נראה פחות חולים".

בהמשך השיחה, טען ד"ר וייסמן כי "התפקיד שלנו הוא תמיד לדאוג, הגל הזה לא דאגנו כי אמרו שהוא קל אבל אין אנשי צוות, אין מי שיטפל. אנחנו הפסקנו לנבא, כל מה שניבאנו טעינו ואנחנו ממתינים לראות את אשר יוליד לנו הגל הבא. אני מקווה שהוא יבוא ויסתיים במהירות. הוא אכן קל יותר מהגלים הקודמים".

לאחר שנשאל האם החיסון יעיל מול הווריאנט החדש שנחת בארצנו, השיב הד"ר: "מאחר שמדובר בתת זן של אומיקרון, הנחת המוצא שלנו היא שהחיסון יעיל לפחות באותה מידה כמו שהוא יעיל נגד האומיקרון. אנחנו רואים יותר אנשים עם חיסון שכן חלו באומיקרון ויש לנו אנשים שחלו פעמיים וחלו שוב באומיקרון - יש דברים שמסתתרים שאנחנו לא יודעים".

"האם אנחנו מודאגים לגבי הזן החדש? תפקידנו זה לדאוג ולהתכונן. אנחנו כל הזמן נערכים ואנחנו מבקשים להיות כל הזמן מוכנים. בתי החולים נראים שונה מאוד ממה שהם נראו בעבר, היום בכל מחלקות האשפוז יש חולה קורונה. יש לנו עד 5 מחלקות קורונה ועוד מחלקות בהם יש חולי קורונה", סיכם.