משבר הקורונה, שהחל במרץ 2020, הוביל לגידול חד בצריכת אלכוהול ומוצרים נלווים. כך עולה מהנתונים שפרסמה רשת הרמיטאז'. בהרמיטאז' מעריכים כי העלייה המשמעותית שנרשמה במכירת משקאות אלכוהוליים מצביעה על כך שישראלים רבים חששו להיכנס לבידוד בשל המגיפה, ולכן הצטיידו מבעוד מועד במשקאות אלו.

המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מסקנה שנייה הינה כי תקופות הסגר הממושכות שהוטלו על הציבור והמעבר לעבודה מהבית גרמו בין היתר לשינוי בהרגלי הצריכה. העלייה החדה ביותר, בשיעור של כ־42%, נרשמה במכירת יינות, ובעיקר במסגרת מבצעים של שלושה בקבוקים ב־100 שקל.

במכירת הוויסקי חל במהלך השנתיים גידול של כ־22%, במחלקת הקוניאק הגידול במכירות עמד על כ־19%, ובמארזי המתנה נרשמה עלייה חדה בגובה של 33%. עלייה מרשימה לא פחות גם במכירות של גבינות, אשר הולכות יד ביד עם שתייה חריפה. על פי נתוני החברה, במחלקת הגבינות של "באשר", שנמצאת בחנויות הרמיטאז', חלה עלייה חדה של כ־61% במכירות.

עוד ציינו ברשת כי אחד הנתונים המעניינים הוא שבשנתיים האחרונות חלה עלייה בשיעור של 64% ברכישות ציוד לקוקטיילים, כמו כוסות לשתייה חריפה ושייקרים. בהרמיטאז' מסבירים כי חוסר היכולת לבלות במועדונים ופאבים, על רקע הסגרים והבידודים הרבים, אילץ חלקים נרחבים מהציבור לחפש חלופות ראויות מבחינתם לבילוי מהנה בבתיהם, אשר יכלול גם שתיית קוקטיילים למיניהם.