מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש התייחס היום (שלישי) למצב התחלואה בנגיף הקורונה, ואמר כי "הגל לא חלף. מספר המאומתים עכשיו עדיין גבוה יותר מכל גל. העומסים עדיין גבוהים".

את הדברים אמר אש במסגרת דיון בוועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן בנושא "קריסת בתי החולים בעקבות הקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "למרות שהווריאנט גורם למחלה קלה ובוודאי למי שמחוסן, בסופו של דבר הגענו למספר חולים קשה שעומד על קרוב ל-200 ביום. אך מערכת הבריאות בישראל לא קרסה, לא קופות החולים ולא בתי החולים ומשרד הבריאות".

למרות זאת, ציין אש את ההשלכות של העומסים בבתי החולים: "יש לכך מחירים לא פשוטים. ראינו אמבולנסים שממתינים בכניסה לחדר מיון. לעומסים היה מחיר בחיי אדם, יכולת הטיפול נפגמת והתמותה עולה. יש לזה מחיר גם בשחיקה של הצוותים הרפואיים". 

דבריו של אש מגיעים לאחר הצהרתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ שטען בפתח ישיבת הסיעה אתמול כי "גל האומיקרון נשבר. אנחנו רואים ירידה מהירה של מספר הנדבקים, גם ירידה מעודדת במספר החולים קשה, אבל הגל לא נגמר, הוא לא הסוף של המגפה. הסיכוי לחלות קיים וגם להגיע לבית החולים וצריך להמשיך ולהיזהר, ולא לחלות 'לקראת הסוף'". 

גם ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לדברים בפתח ישיבת הממשלה בשבוע שעבר, שאמר כי "בשעה טובה גל האומיקרון נשבר. יש ירידה תלולה במספר החולים הקשים והמאומתים. האסטרטגיה שאנחנו הובלנו, של כלכלה פתוחה לאורך כל הגלים, לצד עשרות פעולות עקביות נגד הנגיף - הביאה את מדינת ישראל, את כולנו, להיות במקום הראשון בצמיחה במדינות המפותחות. זו רמה שלא ראינו מזה 21 שנים, זו מתנה גדולה לכל הציבור הישראלי".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה המעודכנים בקורונה ישראל, מהם עולה כי 12,930 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה. זאת, מתוך 108,112 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף כאשר אחוז החיוביות בהן עומד על 13.55.

מחלקת קורונה אסף הרופא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מחלקת קורונה אסף הרופא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד עולה מהנתונים כי מצבם של 753 חולים מוגדר קשה, ביניהם 224 מונשמים. מספר הנפטרים מהנגיף מפרוץ המגפה עומד על 10,003. לצד זאת, מקדם ההדבקה מוסיף לרדת ועומד כעת על 0.66.