צוות חוקרים ממכון ויצמן למדע, ממשרד הבריאות, מהטכניון, מהאוניברסיטה העברית, וממכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא ערך מחקר שהתבסס על נתונים של מעל למיליון אנשים מעל גיל 60, אשר היו ראשים לקבל את מנת החיסון הרביעית לקורונה ובחן את ההגנה המתקבלת על ידי המנה הרביעית בתקופה שבין ה-10.1 ל-2.3

מהמחקר, שהתפרסם בכתב העת המדעי "The New England Journal of Medicine", עלה כי שיעור התחלואה הקשה בקרב מחוסני המנה הרביעית היה נמוך פי שלוש לעומת מחוסנים במנה שלישית בלבד, וכי המוגנות לא דעכה לאורך כל תקופת המחקר. שיעור המקרים המאומתים בקרב מחוסני המנה הרביעית היה גם הוא נמוך פי שתיים לעומת מחוסני מנה שלישית בלבד, אך ההגנה כנגד הדבקה דעכה במהלך שמונה השבועות של המחקר.

על מנת להימנע מהטיות בין מי שבחרו להתחסן במנה רביעית ומי שבחרו שלא, המחקר השווה גם את שיעורי התחלואה של מקבלי המנה הרביעית מהשבוע השני ואילך, לעומת שיעורי התחלואה בשבוע הראשון לאחר קבלת המנה הרביעית, בו תוספת ההגנה של החיסון עדיין חלקית. בניתוח זה התקבלו תוצאות דומות של שיפור ברמת ההגנה.

כזכור, במחקר דומה שערכה קופת חולים כללית עלה כי שנה הפחתה של 78% בסיכון לתמותה מהנגיף, בקרב מבוגרים בני 60 ומעלה. זאת בהשוואה למחוסנים שלוש פעמים. צוות החוקרים ניתח בשיטות סטטיסטיות את הנתונים של מטופלי כללית, במטרה לבחון את יעילות קבלת המנה הרביעית של חיסון פייזר, במניעת תמותה מהנגיף, בקרב מבוגרים בני 60-100, חברי הקופה.