שיעור התחלואה בקורונה בישראל זינק במהלך הימים האחרונים כאשר ביממה האחרונה נספרו 4,585 מקרים מאומתים לנגיף ומקדם ההדבקה עלה ל-1.19. כמו כן, חלה עלייה בכמות היישובים האדומים שכעת מספרה עומד על 74 לעומת 7 בשבוע שעבר. יחד עם זאת נמשכת מגמת הירידה בכמות החולים שמצבם קשה ומספרם עומד על 89 איש בלבד. פרופ' דרור מבורך מביה"ח הדסה התייחס לכך הבוקר (רביעי) בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב־103fm, וקבע: "אני עדיין לא מודאג". 

בפתח דבריו אמר: "בבית החולים אני מסתובב עם מסכה בוודאי, אבל אני עוטה מסכה רק במקומות סגורים, ציבוריים, שנראים לי צפופים".

על העלייה בתחלואה אמר כי טרם יש צורך להכינס לבהלה: "אני עוד לא מודאג. אני חושב שיש הרבה הגדרות לגל חדש, ובהגדרות מסוימות, אנחנו אפילו עונים, שזה מעל 30 מקרים ל-100 אלף תושבים. אבל אני חושב שכמו שראינו באפריל כשה-BA2 גם כן הרים ראש והייתה עלייה כזאת מתונה והיא שככה, זה דומה למה שיש עכשיו. כיוון שאין לנו פה איזה וריאנט חדש, אלא יותר תת וריאנטים, אני כרגע עוד לא מודאג, אבל כמובן שזה מצריך מעקב".


על השאלה, האם צריך לבטל לחלוטין את חובת הבידוד, אמר: "אני שמעתי על כוונת משרד הבריאות לבטל את הבידודים, לדעתי, לאור העלייה במספר המקרים - ותזכרו, מה שאנחנו סופרים, זו לא כל האמת, כי היום יש הרבה מאוד אנשים שמסתפקים בבדיקת אנטיגן ביתית ובעצם יש יותר ממה שנדמה לנו - לכן, אני ממש לא הייתי מבטל את הבידוד בעת הזאת. אני חושב שבאופן כללי טוב לחשוב על זה, אבל בעת הזאת, זה נראה לי לא טוב כי זה יחשוף יותר אנשים להידבקויות".

יחד עם זאת, אמר פרופ' דרור כי הוא לא היה ממהר להחזיר את חובת עטיית המסכות, אך יחד עם זאת הבהיר: "אפשר לחכות קצת, אבל אם בסופו של דבר תהיה עלייה מתמשכת במספר הנדבקים, אני חושב שנצטרך לשקול את זה גם כן".

על מתן מנה חמישית של חיסון לקורונה אמר: "למעט אנשים מאוד מיוחדים שאני בעצמי נתתי להם כבר חמישה חיסונים, שמערכת החיסון שלהם מאוד חלשה או בעייתית, אני לא הייתי נותן לאוכלוסייה חמישה חיסונים. אני לא חושב שיש לנו נתונים על הדבר הזה. זה ברור שיש דעיכה לרמת הנוגדנים, אבל החיסוניות הבסיסית של תאי הזיכרון קיימת, אז יש דעיכה של נוגדנים, וכפי שאתם רואים, החיסון הזה גם לא לגמרי מגן מפני הדבקות, ולכן אני לא רואה צורך לתת חיסון נוסף כרגע לאוכלוסיה הכללית לפני שיש הוכחות".


בסיום דבריו ביקש להעביר מסר לציבור: "אני חושב שזו לא בושה ואפילו מומלץ שכל אחד ייקח אחריות אישית, ייזהר על עצמו. אם אני אגיע לשדה תעופה מלא אנשים, אני בהחלט אשים מסכה, למרות שאין חובה לשים מסכה. אני חושב שגם במטוס אני אשים. אני חושב שכל אחד צריך לפתח לעצמו מנגנוני זהירות ואחריות אישית. לא לצפות שמשרד הבריאות יגיד לנו כל דבר".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm