מספר דורשי העבודה בארצות הברית הכפיל את עצמו, כשלמעלה מ-6.65 מיליון בני אדם הגישו בקשה לדמי אבטלה מהמדינה רק במהלך השבוע האחרון - כך מסר היום (חמישי) משרד העבודה האמריקאי. בכך נשבר שיא האבטלה של כל הזמנים במעצמה הגדולה בעולם, וזאת בהשפעת משבר הקורונה.

בשבוע שעבר דווח כי 3.3 מיליון אזרחים אמריקאים הגישו תביעות אבטל, מה שהביא את סך התביעות ל -9.95 מיליון, וזאת עוד לפני הנתונים החדשים עליהם פורסם הבוקר. עוד דווח כי מספר מבקשי  האבטלה בשבועיים האחרונים גבוה יותר ממספר הבקשות שהוגשו בחצי השנה שקדמה להם.

הנשיא טראמפ, שהוטחו בו ביקורות רבות על ניהול המשבר ועל שאננותו בנוגע אליו, הציע לקיים עסקה ולרכוש ציוד באופן ישיר מחברות יצרניות ממדינות שונות, בניגוד למדיניות הממשלה כיום.

כזכור, טראמפ הזהיר את העם האמריקאי מפני "שבועיים כואבים" במאבק נגד הקורונה, לאחר שהתגלו ההשלכות הקשות של המשבר, וקרא לציבור לציית להנחיות ולשמור על מרחק ו"ריחוק חברתי". הנשיא אמר במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן כי ישנו צפי לכך שבין 100 ל-240 אלף בני אדם ימותו ממגפת הקורונה אם האזרחים ימשיכו לפעול בהתאם להנחיות, והוסיף כי במידה והציבור לא יקפיד לציית להנחיות - המגפה הקטלנית תגבה את חייהם של בין 1.5 ל-2.2 מיליון בני אדם במדינה.