ארגון הבריאות העולמי החליט לחדש את הניסויים שנועדו לבדוק אם התרופה השנויה במחלוקת הידרוקסיכלורוקווין יכולה לסייע בטיפול בחולי קורונה. זאת לאחר שהתברר כי המחקר שגרם לעצירת הניסויים התבסס על מידע לא מדויק.

התרופה המוכרת נגד מלריה זכתה לקידום של הנשיא טראמפ לאחר שרופא יהודי מניו יורק טען כי השתמש בה לטיפול במאות חולים בנגיף. מומחי רפואה הזהירו כי התרופה עלולה לגרום לתופעות לוואי, כולל פגיעה בקצב הלב, אולם טראמפ חשף שהוא השתמש בה בעצמו כאמצעי הגנה.

בשבוע שעבר הודיע הארגון כי הוא עוצר את הניסויים בעולם לאחר שפורסם מחקר בכתב העת הרפואי "לנצט", שהזהיר כי התרופה גורמת למקרי מוות רבים ולבעיות לב בקרב חולי קורונה שאושפזו. אלא שה"גרדיאן" הבריטי חשף כי הנתונים שסופקו על ידי חברת איסוף המידע שעמדה מאחורי המחקר לא היו נכונים, ובתי חולים רבים הכחישו שהיה להם קשר למאגר המידע.

בעקבות זאת אישר כתב העת שיש לו חששות לגבי המחקר, ומנהל ארגון הבריאות, ד"ר טדרוס גברייסוס, מסר כי ועדת הבטיחות של הסוכנות בחנה את הנתונים הקיימים של מקרי המוות ואישרה את חידוש הניסויים בתרופה, וכי כבר גויסו יותר מ־3,500 חולים ב־35 מדינות לטובת הניסויים הקליניים בהידרוקסיכלורוקווין ובתרופות נוספות שעשויות להקל על חולי הקורונה.

בתוך כך ממשיכה אמריקה הלטינית להוות את מוקד ההתפרצות העיקרי. במקסיקו הודיעו הרשויות על יותר מ־1,000 מקרי מוות חדשים ביממה, כפול מהשיא הקודם, ושבסך הכל מתו במדינה לפחות 11,729 בני אדם. גם בברזיל נקבע שיא קורבנות - 1,349 מתים ביממה, ואתמול גם נחצה רף ה־600 אלף מקרי ההידבקות במדינה.

בלונדון נפתחה אתמול ועידת החיסון העולמית בהשתתפות 35 מנהיגים וראשי מדינות. המטרה: לגייס מיליארדי פאונד לארגון Gavi, ברית החיסונים, בראשות ביל ומלינדה גייטס, לחיסון 300 מיליון ילדים במדינות העניות עד לשנת 2025 מפני מחלות קטלניות כמו פוליו, דיפטריה וחצבת - יוזמה שתסייע גם בריכוז המאבק העולמי בקורונה.