לקראת ההקלות הצפויות: אנשי רפואה בכירים בבריטניה הזהירו כי המדינה אינה ערוכה לגל שני של מגיפת הקורונה, על רקע סיום צעדי הסגר בשבוע הבא, בעוד ראשי סוכנויות הבריאות בארה"ב הביעו דאגה מפני העלייה החדה במספר המקרים החדשים בימים האחרונים.

יממה לאחר שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע כי החל מ־4 ביולי ייפתח הרוב המוחלט של העסקים באנגליה, כולל פאבים, מסעדות ובתי קולנוע, וכי הריחוק החברתי יצומצם לפחות מ־2 מטרים, פרסמו בכירים במערכת הבריאות מכתב פתוח שמתריע מפני חוסר ההיערכות להתפרצות חדשה וקראו לבצע "הערכת מצב מהירה וצופה פני עתיד".

קורונה בבריטניה  (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)
קורונה בבריטניה (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)

"בעוד קשה לצפות את האופי העתידי של המגיפה בבריטניה, הראיות הזמינות מצביעות על כך שיש סבירות גוברת להתלקחויות מקומיות, ויש סיכון ממשי לגל שני", כתבו נשיאי הקולג'ים המלכותיים למנתחים, סיעוד, רופאים ורפואה כללית. "רבים מהמרכיבים של התשתית הנדרשת כדי להכיל את הנגיף מתחילים להתמקם, אבל נותרו אתגרים משמעותיים".

גם בארה"ב שוררת דאגה אחרי ששבע מדינות, בהן קליפורניה, טקסס ואריזונה, רשמו את הגידול היומי החד ביותר עד כה במספר המקרים החדשים. "זה מדאיג אותי מאוד", הודה ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מידבקות, בשימוע בפני ועדת בית הנבחרים. 
"השבועיים הבאים יהיו קריטיים כדי לטפל בעליות האלה שאנחנו רואים". הוא דחה את הצהרות הנשיא דונלד טראמפ כי הנחה לצמצם את מספר הבדיקות והדגיש כי יתקיימו יותר בדיקות.