השמות הגדולים: נגיף הקורונה לא פוסח גם על הפוליטיקאים הבכירים, על בית המלוכה או על הכוכבים הגדולים בהוליווד ובעולם הספורט. לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה אובחנו בסוף השבוע כנשאים חיוביים בנגיף הקורונה, הודיע היום (שבת) רופא הבית הלבן כי הנשיא חש בטוב וכי הוא מקבל טיפול תרופתי למאבק בנגיף ואינו זקוק כרגע לטיפול נשימתי. 

זמן קצר לאחר ההודעה על מחלתם של בני הזוג, הודיע מנהל הקמפיין של טראמפ ביל סטפיין, ויועצת הבית הלבן לשעבר קליאן קונוויי אובחנו כנשאים חיוביים בנגיף. הידבקותו של טראמפ גררה עיסוק תקשורתי נרחב בעיקר בשל אמירותיו השנויות במחלקות בנוגע לנגיף במהלך החודשים האחרונים. ברשת CNN פורסם  ציטוט של הנשיא מלפני חצי שנה, בו הוא אומר כי "אינו חושש להידבק, סוף המגפה באופק". 

דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)
דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)

גם בברזיל, שנשיאה ז'איר בולסנרו ידוע כמי שהתבטא באופן נחרץ בנוגע למחלה ואף הכחיש את חומרתה, נרשמו מספר מקרי הידבקות בקרב המדינאים הבכירים. בנו הבכור של הנשיא, הסנטור פלאביו בולסנרו, נבדק ויצא חיובי לנגיף בסוף חודש אוגוסט. הוא אף אושפז בשל החמרה במצבו בהמשך. הנשיא בולסנרו עצמו אף נבדק כמה פעמים לאחר שנחשף לחולים מאומתים, עד שבחודש יולי הודיע כי נדבק בעצמו.

ז'איר בולסונרו (צילום:  ADRIANO MACHADO, רויטרס)
ז'איר בולסונרו (צילום: ADRIANO MACHADO, רויטרס)

לצד שני הפוליטיקאים שהכחישו את המחלה לאורך הדרך, נדבק גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שהתבטא לאורך תקופת ההתפרצות במתינות ולא חשש להחמיר את ההנחיות בממלכה במידת הצורך ונוכח אחוזי ההידבקות הגבוהים בתקופת הגל הראשון. הוא אושפז ב-5 לאפריל, וסבל ממספר סימפטומים, לרבות חום גבוה ושיעול שנמשכו למעלה מ-10 ימים. בשל מצבו הוא אף בילה שלושה ימים בטיפול נמרץ, אך לבסוף החלים ושב לתפקד כרגיל. 

גם סופי טרודו, רעייתו של ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נדבקה בנגיף הקורונה בחודש מרץ, מה שגרם לכל בני ביתם להכנס לבידוד מניעתי לפרק זמן של שבועיים. עם זאת טרודו המשיך למלא את חובותיו במשך כל תקופת הבידוד. 

הנשיא טראמפ בסרטון לפני העברתו לבית החולים

הקורונה בבית המלוכה 

נגיף הקוביד 19 לא מבחין בדם כחול. בנה של המלכה אליזבת', הנסיך צ'ארלס בן ה-71 אובחן כנשא חיובי בנגיף בחודש מרץ. היורש לכתר הכניס את עצמו לבידוד במעונו בסקוטלנד במשך שבוע, ודיווח כי הוא סובל מתסמינים קלים. 

גם הנסיך אלברט ממונקו אובחן כנשא חיובי, אך התבטא בתקשורת זמן קצר לאחר הדיווחים על מצבו הבריאותי וטען בתוקף כי "אין סיבה לדאגה". 

הנסיך צ'ארלס (צילום: רויטרס)
הנסיך צ'ארלס (צילום: רויטרס)

גל הידבקויות בהוליווד  

גם בעולמות הבידור נרשמו מספר מקרי הידבקות בולטים, לרבות השחקן הבריטי רוברט פטינסון, שאובחן שנשא חיובי בנגיף בתחילת חודש ספטמבר, מה שגרם לעיכוב בצילומי סרט "הבטמן" שבכיכובו. 

השחקן והמתאבק לשעבר דווין ג'ונסון (הידוע בכינויו דה רוק) אובחן כחולה בווירוס בתחילת החודש שעבר, וכן גם רעייתו ושני ילדיו הקטנים. על אף ההודעה המדאיגה, מסר ג'ונסון כי הוא ומשפחתו חשים בטוב. 

דה רוק (דוויין ג'ונסון) (צילום: REUTERS/Andrew Kelly/File Photo)
דה רוק (דוויין ג'ונסון) (צילום: REUTERS/Andrew Kelly/File Photo)

השחקן הספרדי אנטוניו בנדרס הודיע במהלך יום הולדתו, שחל בחודש אוגוסט, כי אובחן כחיובי לנגיף ולכן נכנס לבידוד. לצידו ישנה רשימה ארוכה של ידוענים שחלו במחלה או שנבדקו בשל חשיפה לחולים אחרים, לרבות נהג הפורמולה 1 סרג'יו פרז, שחקן הטניס נובאק ג'וקוביץ', השחקן אידריס אלבה ועוד רבים אחרים. 

טום הנקס ואשתו ריטה ווילסון (צילום: רויטרס)
טום הנקס ואשתו ריטה ווילסון (צילום: רויטרס)

גם השחקן המוכר טום הנקס ורעייתו השחקנית ריטה ווילסון הם חלק מרשימת החולים, והם אף תרמו דגימות דם שלהם לאחר שהחלימו לצורך מעקב ומחקר למציאת חיסון לנגיף. הזמרת פינק שחלתה גם היא בווירוס בחודש אפריל החליטה לתרום מיליון דולר לצרכי מחקר לאחר שהחלימה מן המחלה.