מניין החיוביים לקורונה בעולם מתחילת המגיפה עבר את רף ה-40 מיליון, כך על פי רויטרס. הדיווח שפורסם היום (שני), מתבסס על דיווחים של כלל המדינות ולכן מומחים משערים שהמספרים המדויקים של המאומתים והמתים ככל הנראה גבוהים הרבה יותר וכוללים בתוכם חולים שמעולם לא נבדקו ומקרים לא מדווחים של מדינות

קורונה במדריד (צילום: רויטרס)

הנתונים שפורסמו מראים שקצב המגיפה ממשיך לעלות. בסך הכל 32 ימים לקחו על מנת להגיע מ-30 מיליון מקרי קורונה בעולם ל-40 מיליון, בהשוואה ל-38 הימים שלקחו כדי להגיע מ-20 ל-30, 44 הימים שלקחו בין עשרה מיליון מקרים ל-20 ולשלושת החודשים שלקח להגיע לעשרה מיליון, מאז שהמקרה הראשון דווח בווהאן שבסין בתחילת ינואר.

שיא במספר החולים היומי נראה בעולם בסוף השבוע שעבר, עם יותר מ-400,000 מקרים ביממה בפעם הראשונה. בממוצע, היו כ-347,000 מאומתים ביממה בעולם בכל יום בשבוע שעבר, בהשוואה לכ-292,000 בשבוע הראשון של אוקטובר, כאשר ארצות הברית, הודו וברזיל נותרו המדינות הכי מושפעות מהמגיפה. מספר המקרים בצפון, מרכז ודרום אמריקה מהווים כ-42.27% ממספר המקרים העולמי. 

באירופה, מספר המקרים החדשים ביממה עולה על 150,000, כאשר במדינות רבות כולל איטליה, הולנד, גרמניה, אוסטריה, פולין, אוקראינה, קפריסין וצ'כיה מדווחים על עליות חדות במספר הנדבקים. אירופה כרגע מהווה מעל 17% ממספר המקרים העולמי, וקרוב ל-22% ממספר המתים העולמי מהנגיף. 

בתוך כך, חלקים בבריטניה נכנסו לסגר כאשר ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון ניסה להשתלט על הגל השני של המגיפה באמצעות אמצעים מקומיים ולהכניס את הממלכה לסגר של שלושה שלבים, הדומה במהותו לתוכנית הרמזור. בצרפת מוטל עוצר בזמן שבעוד מדינות אירופאיות החלו לסגור בתי ספר ולהחמיר את ההגבלות. 

קורונה - אנשים עם מסכה ברחובות לונדון (צילום: JUSTIN TALLIS/AFP via Getty Images)
קורונה - אנשים עם מסכה ברחובות לונדון (צילום: JUSTIN TALLIS/AFP via Getty Images)

הנשיא דונלד טראמפ הכריז על תמריץ כלכלי גדול לתושבי ארצות הברית כאשר המספרים זינקו לשמונה מיליון, עם שיאי תחלואה במספר מדינות, בעיקר במערב התיכון של האומות המאוחדות הכולל בין היתר את אוהיו, דקוטה הצפונית והדרומית, מישיגן וקנזס. 

הסכום המצטבר של מקרי הקורונה באיטליה עמד על 7.43 מיליון בשבת, עם מספר שיא של 800,000 חולים פעילים בפעם הראשונה מזה חודש וחצי. באיראן, המדינה המזרח תיכונית שנפגעה הכי קשה מהמגיפה, הוכרזו הגבלות חדשות וסגרים בבירה טהרן למשך שלושה שבועות כאשר מניין המתים זינק מעל 30,000. 

מאז שהחלה המגיפה, מניין המתים עבר את ה-1.1 מיליון ומתקרב ל-3% מתים מכלל החולים. גורם בכיר בארגון הבריאות העולמי הדגיש שמניין המתים העולמי יכול להפיל את עצמו לשני מיליון לפני שימצא חיסון לגניף ויכול אפילו לעלות ללא התערבות אנושית מתאימה.