בצל המאבק של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, בתוצאות הבחירות וסירובו לאפשר את העברת השלטון לנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, רשמה ארצות הברית נקודת ציון עגומה נוספת כאשר הגיעה ליותר מרבע מיליון קורבנות מאז פרוץ מגפת הקורונה, הנתון הגבוה בעולם.

על פי הנתונים של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, יותר מ-1,100 בני אדם מתו בממוצע בכל יום בשבוע האחרון, וזאת לעומת ממוצע של 821 קורבנות בכל יום בתחילת החודש שעבר. כמו כן, בשבועיים האחרונים נמנו יותר מ-100 אלף מקרי הידבקות חדשים כאשר בסך הכל נרשמו כ-11 מיליון נשאים מאז הכריז ארגון הבריאות העולמי על המגפה לפני עשרה חודשים.

קורונה בארצות הברית

בשל התחלואה הגבוהה, מדינות רבות בארה"ב הקשיחו בימים האחרונים את ההגבלות ואת ההנחיות. עיריית ניו יורק הורתה על סגירת כל מערכת החינוך הציבורית, הגדולה ביותר בארה"ב, החל מאתמול כאשר כל התלמידים עברו שוב ללמידה מרחוק.

בדיוק שנה בדיוק לאחר שאדם בן 55 ממחוז הונאן בסין זוהה כמקרה הראשון של הידבקות בנגיף הבלתי מוכר, המגפה ממשיכה להכות בעוצמה עם יותר מ-56.4 מיליון נדבקים וקרוב ל-1.5 מיליון קורבנות.

הודו צפויה להגיע היום לתשעה מיליון מקרי הידבקות, המקום השני בעולם, ורוסיה חצתה אתמול את רף שני מיליון הנשאים והיא נמצאת במקום החמישי אחרי ברזיל וצרפת. ביפן נרשם אתמול שיא תחלואה יומי עם 2,179 מקרים ובטוקיו הועלתה רמה הכוננות לגבוהה ביותר.

מנהל הסניף האירופי של ארגון הבריאות העולמי, האנס קלוגה, הודה אתמול כי ניתן היה למנוע את צעדי הסגר שננקטו ברחבי היבשת בשבועות האחרונים אם התושבים היו מקפידים על הנחיות הריחוק החברתי ועטיית המסכות. "אפשר למנוע סגרים", אמר. "אני ממשיך להחזיק בעמדה שסגרים צריכים להיות המוצא האחרון. אם השימוש במסכות היה מגיע ל-95 אחוז, לא היה צורך בסגרים".