נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הורה היום (רביעי) לרשויות המקומיות להתחיל להשתמש בחיסון שפותח במדינה נגד הקורונה, כבר בשבוע הבא. מוקדם יותר, הרשויות ברוסיה החליטו על סגירת בתי הקפה והמסעדות בעיר סנט פטרסבורג, על מנת למגר את התחלואה. בנוסף, לפני כמה שבועות, הציע פוטין להאיץ את הקמת מרכזי מחקר החיסונים למדינות ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה.

רוסיה נמצאת בשיא הגל השני של המגיפה, כאשר ביממה האחרונה, אובחנו 25,345 נדבקים חדשים בנגיף, ו-589 מתים. כמות הנדבקים מפרוץ הנגיף עומדת על כשניים וחצי מיליון, ומניין המתים עומד על כ-40 אלף.

מתנדבים מקבלים את החיסון ברוסיה. צילום: רויטרס

רוסיה הייתה הראשונה להודיע על פיתוח החיסון לקורונה, אשר קיבל אישור רגולטורי ואף נעשה בשיתוף עם בית החולים הדסה בירושלים כבר בחודש אוגוסט. לפני כחודש, דיווחה רוסיה כי החיסון הוכח כיעיל ב-92% לנוכח תוצאות הביניים של השלב השלישי. שלב זה נוסה על יותר מ-16 אלף משתתפים, וגם על עשרת אלפים בני אדם המוגדרים בסיכון גבוה.

מפתחי החיסון טענו כי עד כה, לא התגלו תופעות לוואי בקרב אלו שנוסה עליהם. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני כמה שבועות כי הוא שוחח עם פוטין על האפשרות לרכוש את החיסון הרוסי "ספוטניק 5" בעוד מספר חודשים.