הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, האינטרפול, הזהיר היום (רביעי) כי קבוצות פשע מאורגן עלולות לפגוע בחיסונים לנגיף הקורונה. הארגון הוציא התראה גלובלית לאכיפת החוק ב-194 המדינות החברות בו, והזהיר אותן מפני רשתות של פשע מאורגן שעלולות למכור חיסונים מזויפים באמצעות אתרי אינטרנט פיקטיביים.

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

"בזמן שממשלות מתכוננות לקנות חיסונים, ארגוני הפשיעה מתכננים לחדור או לשבש את שרשראות האספקה", אמר מזכ"ל האינטרפול, יורגן סטוק. 

בהצהרתו הדגיש סטוק גם את הצורך בתיאום בין גופי אכיפת החוק לבין גופי הרגולציה הבריאותיים, ואמר כי הוא יפעל כדי להבטיח את שלומם של היחידים ושל הקהילות.

"חיוני שרשויות אכיפת החוק תהיינה מוכנות ככל האפשר לכל סוגי הפעילות הפלילית הקשורה לחיסון נגד נגיף הקורונה, ולכן האינטרפול פרסם אזהרה גלובלית זו", סיכם סטוק. 

בנוסף לסכנות הטמונות בהזמנת מוצרים שעלולים להיות מסכני חיים, ניתוח של יחידת הפשע הקיברנטי של האינטרפול גילה כי מתוך 3,000 אתרי אינטרנט הקשורים לבתי מרקחת מקוונים החשודים במכירת תרופות ומכשירים רפואיים לא חוקיים, כ-1,700 הכילו איומי סייבר, ובעיקר תוכנות זדוניות של גנבת מידע רגיש באמצעות התחזות (פישינג) ודואר זבל (ספאם).