למרות שהתחלואה בה קיימת ושחלק מן הישראלים ששבו ממנה חלו בקורונה, איחוד האמירויות לא תהפוך למדינה אדומה, כך נודע היום (רביעי) ל"מעריב". ההחלטה התקבלה אחר ששר החוץ גבי אשכנזי ושר הבריאות יולי אדלשטיין שוחחו ביניהם, ונכון לעכשיו, איחוד האמירויות תמשיך להיות מוכרת כירוקה.

בני גנץ מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות. צילום: מוטי כליף / לע"מ

יצוין כי הרשימה של המדינות האדומות מתעדכנת מדי שבוע והעדכון הבא צפוי היום. היקף התחלואה באמירויות גדל והמספרים מתאימים לקריטריון לפיו מוגדרת "מדינה אדומה".

גורמים במשרד החוץ אישרו כי שר החוץ התערב לקראת העדכון כדי למנוע משבר דיפלומטי וסיכם עם שר הבריאות שהאמירויות לא יוגדרו כ"אדומות".

השניים סיכמו כי ההחלטה עלולה להשתנות בעתיד, זאת בהתאם להיקפי התחלואה במדינה ולהיקפם והשפעתם של החיסונים על האוכלוסייה.
עוד סוכם, כי ההחלטה בקשר לאמירויות והרשימה תתקבל גם בהמשך רק באישור מיוחד של משרד החוץ.

בהמשך לפרסומים בנושא ההחלטה להמשיך להכיר באמירויות כמדינות "ירוקות", משרד החוץ ביקש להבהיר כי המשרד פועל בתיאום ושיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות בנושא וכי האחריות הינה בסמכות משרד הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "לאור פניות עיתונאים מבקשים להבהיר כי משרד הבריאות בחן, כפי שנוהג לעשות מדי שבועיים, את מידת התחלואה באיחוד האמירויות וקבע כי נוכח העובדה שהמדינה נחשבת לירוקה, השבים ממנה לא יזדקקו לבידוד. משרד הבריאות קורא לכל השוהים באיחוד האמירויות להקפיד על ריחוק חברתי ועל עטית מסכה גם שם. תערך בדיקה נוספת בעוד כשבועיים על מנת לבדוק את מידת התחלואה באיחוד האימרויות ובקרב השבים ארצה".