האיחוד האירופי הודיע היום (חמישי) כי הוא יהדק את הפיקוח על ייצוא חיסונים לנגיף הקורונה וביקש מחברת התרופות "אסטרה-זניקה" הבריטית להעביר לרשותו חלק ממנות החיסון שהוא הבטיח לספק לבריטניה. הרשויות בלונדון מסרו בתגובה כי הן דורשות מחברת התרופות להעביר אליה בזמן את כל החיסונים שהזמינה ממנה.

בתוך כך הורו רשויות הבריאות בפריז על הפסקת מתן מנות חיסון ראשונות נגד נגיף הקורונה החל מה-2 בפברואר, כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס". זאת, בעקבות מחסור הולך וגובר במאגרי החיסונים בצרפת.

התפרצות הקורונה בעיר ואן בצרפת (צילום: REUTERS/Stephane Mahe)
התפרצות הקורונה בעיר ואן בצרפת (צילום: REUTERS/Stephane Mahe)

בהודעה שפרסמו הרשויות נאמר, כי המהלך נועד להבטיח כי אנשים שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון בחודש ינואר יוכלו לקבל את המנה השנייה במועד - 21 יום לאחר מתן המנה הראשונה של החיסון. במספר אזורים אחרים בצרפת הופסקה האפשרות לקבוע תור לחיסון דרך האינטרנט.

אתמול הודיע הנשיא האזורי של מדריד, איגנסיו אגואדו, כי הרשויות עוצרות את מבצע החיסונים לנגיף הקורונה שתוכנן להמשך השבוע והשבוע הבא בעקבות מחסור בחיסונים.

איש צוות רפואי מכניס מטופלת למחלקת טיפול נמרץ בלגאנס, ספרד (צילום: REUTERS/Susana Vera)
איש צוות רפואי מכניס מטופלת למחלקת טיפול נמרץ בלגאנס, ספרד (צילום: REUTERS/Susana Vera)

העיתון "אל-מונדו" פרסם מסמך של משרד הבריאות הספרדי, בו מופנית אצבע מאשימה כלפי האיחוד האירופי בגין העיכוב במשלוח החיסונים: "האיחוד הוא שמנהל משא ומתן וחותם על חוזים, והוא זה שאחראי לוודא שהם מתקיימים. העיכוב באספקה בא דווקא כשסקר חדש מגלה כי שיעור תושבי ספרד המביעים נכונות להתחסן עלה מ-40% בחודש שעבר ל-73%", נכתב במסמך.

מדינת המחוז נורדריין-וסטפליה בגרמניה דחתה בשבוע שעבר לחודש פברואר את פתיחתם של מרכזי החיסון. מדינת המחוז ברנדנבורג נאלצה אף היא לדחות תורים לחיסון שנקבעו לסוף ינואר - לחודש הבא.