חוקרי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן של ארצות הברית (CDC), פרסמו הבוקר (חמישי) כי שנת 2020 היתה השנה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של המדינה, כך על פי דיווח באתר פוליטיקו. בשל התפרצות הקורונה, כך נטען, התמותה עלתה ב-15%.

יותר משלושה מיליון בני אדם מתו בארצות הברית וכמעט 400 אלף מהם היו חולי קורונה. בהתאם לכך, נגיף הקורונה היווה לגורם השלישי בשכיחותו למוות בארצות הברית, אחרי מחלות לב וסרטן. אתר "פוליטיקו" הוסיף כי יפרסם את שאר ממצאי המחקר בשבוע הקרוב, וכי זו היא העלייה הגבוהה ביותר בתמותה מאז 1918, בה התרחשה מלחמת העולם הראשונה.

מומחי המרכז צפויים להציג במחקר גם את שיעורי התמותה מקורונה בקרב קבוצות אתניות בארצות הברית, בעוד מאות אלפי מקרים עדין נחקרים. הארגון אף פרסם בעבר נתונים לפיהם אפרו-אמריקאים הם בעלי סיכוי תמותה כמעט כפול מהנגיף, לעומת אנשים לבנים. ההיספנים בעלי סיכוי גבוה פי 2.3 למוות, בעוד שילידי אלסקה בעלי סיכוי גבוה פי 2.4.

אמש, הקונגרס האמריקאי אישר באופן סופי את תכנית הסיוע הכלכלי לנזקי מגפת הקורונה של הנשיא ג'ו ביידן. התכנית, בגובה 1.9 טריליון דולר, אושרה לאחר התנגדויות רבות מצדם של חברי המפלגה הרפובליקנית.