אחראי החיסונים בצרפת, אלן פישר, אמר היום (שני) שהוא מצפה שהמדינה תחזור לסוג של "תנאי חיים תקינים" בקיץ או בסתיו, וזאת בזכות האצת מבצע החיסונים. עם זאת, הוא ציין כי הקרנבל הבלתי מורשה שנערך ביום אתמול במרסיי שבדרום צרפת היה "חסר אחריות לחלוטין", מכיוון שהוא יגדיל באופן ודאי את מספר המאומתים בקורונה ואת מספר החולים בבתי החולים. 

קורונה בעולם, סגר במדינות שונות ( צילום: רויטרס)

בתוך כך, השלב השלישי בניסויים של חיסוני אסטרהזניקה, שנערכו בהשתתפות יותר מ-32,000 מתנדבים מכל קבוצות הגיל בארה"ב, בצ'ילה ובפרו, הראו כי החיסון בטוח ויעיל ביותר, כך נמסר מאוניברסיטת אוקספורד..

"תוצאות אלו הן חדשות נהדרות מכיוון שהן מראות את היעילות המדהימה של החיסון באוכלוסייה חדשה ותואמות את התוצאות מהניסויים בהובלת אוקספורד", אמר אנדרו פולארד, המנהל את קבוצת החיסונים באוקספורד.

חיסון הקורונה שפותח על ידי אוניברסיטת אוקספורד ואסטרהזניקה יעיל ב-79% במניעת מחלות סימפטומטיות, ויעיל ב-100% כנגד מחלות קשות או קריטיות ואשפוז.

 בבריטניה, המדינה שפיתחה את החיסון ישנה עלייה בשיעור הנדבקים, והשרה הלן ווטלי הזהירה כי הבריטים צריכים לחכות לפני שהם ממהרים לסגור חופשות קיץ בחו"ל. "העצה שלי תהיה לכל אחד כרגע היא פשוט להחזיק מעמד בהזמנת נסיעות בינלאומיות," אמרה והוסיפה: "זה פשוט מרגיש מוקדם מדי להזמין חופשות בינלאומיות כרגע".

בהודו מצב התחלואה ממשיך להחמיר. 45,951 חולי קורונה חדשים זוהו ביממה האחרונה, המספר הגבוה ביותר מאז תחילת נובמבר. בנוסף, 212 מתו, המספר הגבוה ביותר מאז תחילת ינואר.

מספר המתים הכולל מפרוץ המגפה עומד כעת על 159,967 ומספר החולים מפרוץ המגפה על 11.65 מיליון - הנתונים הגבוהים ביותר בעולם אחרי ארצות הברית וברזיל.