רשויות הבריאות בהולנד דיווחו כי מספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה זינק ביותר מ־500% בשבוע החולף, וגובר החשש כי בימים הקרובים תירשם עלייה חדה גם במספר המאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ. זאת, אף שקרוב למחצית מהאוכלוסייה הבוגרת כבר מחוסנת באופן מלא.

על פי הנתונים המעודכנים, קרוב ל־52 אלף בני אדם אובחנו כנשאים של הנגיף בשבוע שבין 7 ל־13 ביולי - עלייה של 508% לעומת השבוע הקודם - כאשר בקרב בני 18 עד 24 הזינוק עמד על 907%, ובקרב בני 25 עד 29 נרשמה עלייה של 856%. שיעור הבדיקות החיוביות עלה מ־%4.5 ל־13.4%, בעוד מקדם ההדבקה עלה מ־%0.97 ל־2.17%.

על אף הזינוק החד במספר הנדבקים, רשויות הבריאות עדכנו כי מספר המאושפזים עלה ב־60 מטופלים, שמהווים עלייה של 11%, ומתוכם 12 חולים במחלקות לטיפול נמרץ, כאשר בסך הכל מאושפזים 213 חולי קורונה. עם זאת, במרכז הלאומי המתאם את הקצאת המטופלים בבתי החולים הזהירו כי השבוע עלולה להירשם עלייה משמעותית במספר האשפוזים, והפצירו בציבור לשמור על זהירות.

עד כה חוסנו 46% מכלל האוכלוסייה הבוגרת עם שתי מנות, ו־77% מבני ה־18 ומעלה קיבלו לפחות מנה אחת. עם זאת, הנתונים מראים כי כ־84% מכלל הנדבקים החדשים בשבוע האחרון לא היו מחוסנים, ו־10% קיבלו רק מנה אחת.

ממשלת הולנד הסירה בסוף יוני את מרבית ההגבלות, כולל ביטול החובה לעטות מסיכות במקומות סגורים ואיסור על פעילות של מועדוני לילה ומופעים, וגם מבקרים מחוסנים מחו"ל לא נדרשו לבידוד. אתמול התברר כי יותר מ־400 בני אדם שנדבקו בנגיף שהו בפסטיבל מוזיקה בברדה, ועוד כאלף נשאים השתתפו בפסטיבל באוטרכט.

בעקבות זאת, הודו שרים בממשלה כי הם מיהרו מדי לבצע את ההקלות על רקע ההתפשטות של זן דלתא המידבק, ובאופוזיציה לא הסתירו את הביקורת שלהם על התנהלות הממשלה. "זה היה מהיר מדי ונרחב מדי", אמרה אטייה קויקן ממפלגת הלייבור. "למה אנחנו מסירים את כל הצעדים כמו עבודה מהבית, מועדוני לילה ומסיכות במקביל? למה לא לשמור עם אצבע על הדופק ולשחרר באופן הדרגתי?".