המשטרה באיטליה הזהירה היום (חמישי) כי מתנגדי חיסונים מתכננים לבצע מתקפות בנשק חם, במהלך הפגנות מתכוננות נגד התו הירוק במדינה. בהודעת המשטרה האיטלקית נמסר כי עד כה ביצעו חיפושים בשישה מחוזות במדינה, בהם מילאנו, רומא וונציה. עוד ציינו כי שמונה אנשים, שנחקרו בגין הסתה לביצוע פשע, הם חברים בקבוצה המכנה את עצמה "הלוחמים".

על פי החשד, הם השתמשו באפליקציית "טלגרם", כדי לתכנן את הפעילויות, ולעודד אנשים אחרים לבצע מתקפות, בין השאר באמצעות נשק חם וחומרי נפץ. המשטרה טוענת שהפעילים שנחקרו הסיתו מתנגדי חיסונים אחרים לבצע מתקפות גם מחוץ לרומא - נגד מטרות שמזוהות עם הממסד. 

הפגנה של מתנגדים לחיסוני קורונה בבריטניה. צילום: רויטרס

כאמור, התו הירוק האיטלקי הוא תעודה דיגיטלית, או כזו העשויה מנייר, המראה האם האדם שמחזיק בה קיבל לפחות חיסון אחד לקורונה, נמצא שלילי בבדיקת PCR או החלים לאחרונה מהנגיף. התו הוצג בתחילת הקיץ, במטרה להילחם בהתפשטות המחלה, ולעודד אנשים נוספים להתחסן. תחילה, אדם אשר היה מעוניין להיכנס למקומות תרבות ופנאי רבים במדינה היה חייב לשאת עימו את התו, והיקפו הורחב בהדרגה.

התוכנית עוררה מחאה בקרב איטלקים שטענו כי מדובר בפגיעה בחירויות שלהם. עם זאת, רק קומץ מצומצם של אנשים הגיע בפועל להפגנה על הנושא שהתקיימה בשבוע שעבר.