מינהל התרופות והמזון האמריקאי צפוי להתכנס היום (שלישי) כדי לדון בשאלה אם לאשר את השימוש בחיסון נגד קורונה מתוצרת חברת פייזר גם אצל ילדים בני 5־11. על פי כל ההערכות, ה־FDA יעניק את האישור הנדרש לחברת פייזר, וכבר בחודש הבא יבוצעו חיסונים בילדים ברחבי ארה"ב.

במשרד הבריאות בודקים כבר עכשיו כיצד לעודד הורים לחסן את ילדיהם, כאשר הכוונה היא להמליץ לבטל את האפשרות להוציא תו ירוק על בסיס בדיקה סרולוגית.

נכון להיום, ילדים מתחת לגיל 12 זכאים לבצע בדיקה סרולוגית בבתי החולים ברחבי הארץ. כל ילד שמקבל תוצאה חיובית הופך לזכאי לתו ירוק מבלי שחוסן כלל נגד קורונה, וזאת מפני שבגופו נמצאים נוגדנים טבעיים.

בכיר במשרד הבריאות אמר ל"מעריב" כי "ברגע שיאושר השימוש בחיסונים אצל ילדים מתחת לגיל 12, התו הירוק יישמר רק עבור אלה שכבר הוציאו אותו דרך ביצוע בדיקה. ילדים חדשים שירצו לקבל תו ירוק - יוכלו לעשות זאת רק באמצעות חיסון".

במשרד הבריאות מעריכים כי אם אכן יתקבל היום האישור לחיסון ילדים על ידי ה־FDA, ישראל תתחיל לחסן ילדים בני 5־11 החל מחודש דצמבר.

בתוך כך, נמשכת הירידה בנתוני התחלואה מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אותרו 836 נדבקים חדשים ושיעור הנדבקים היומי עומד על 2.39%. בבתי החולים מאושפזים 258 חולים במצבם קשה, ומתוכם 144 מונשמים. מפרוץ המגיפה בישראל נפטרו 8,055 חולי קורונה. בגזרת החיסונים, כ־6.2 מיליון ישראלים חוסנו במנת החיסון הראשונה, כ־5.7 מיליון קיבלו גם מנת חיסון שנייה וכ־3.9 מיליון חוסנו בפעם השלישית.

בנוסף, נמשכת מגמת העלייה בכמות היישובים הירוקים, וכעת מספרם עומד על 218. מספר היישובים האדומים נותר יציב ומסתכם בשלושה. עוד עולה כי חלה בימים האחרונים ירידה ניכרת במספר הנפטרים ליממה.