מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר את השימוש בחיסון נגד קורונה מתוצרת חברת פייזר גם אצל ילדים בני 5־11 לשימוש חירום. כמו כן, המינהל קבע בהמשך להחלטת המומחים כי מינון של שליש מחיסוני המבוגרים הוא בטוח עבור הילדים ויעיל עבורם במניעת הדבקה ותחלואה בנגיף. 

כזכור, חברי המינהל הצביעו ביום שלישי האחרון בעד אישור חיסון ילדים בגילי 11-5 בחיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. מתוך 18 חברי הוועדה, 17 הצביעו עד ההחלטה בעוד חבר אחד נמנע מהצבעה. בספטמבר הודיעו פייזר ו-Biontech כי הניסוי בחיסון לקורונה בקרב ילדים בני 11-5, הראה תוצאות חיוביות. על פי הדיווח של החברה, החיסון התגלה כבטוח והראה כי גופם של הילדים מייצר נוגדנים לנגיף ברמה מספקת.

על פי הדיווח, גופם של הילדים הגיב למנה בסך 10 מיקרוגרם של החיסון בדומה לאופן בו גוף של בני 16 עד 25 מגיב למנה בת 30 מיקרוגרם. בהמשך השנה צפויה פייזר לערוך ניסוי בחיסון ילדים בני חמש ומטה. מנכ"ל החברה, אלברט בורלא, צייץ כי מדובר בחדשות מרגשות עבור משפחות.

בשבוע הבא צפוי משרד הבריאות הישראלי לקיים דיון פתוח בנושא מתן החיסונים לילדים בגילאי 5-11. שר, החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, חברת קבינט הקורונה אמרה: מברכת את גורמי המקצוע במשרד הבריאות על ההחלטה לקיים את הדיון בנושא חיסוני הילדים בצורה שקופה לציבור. כך ראוי וכך נכון. זו הדרך לבניית אמון עם הציבור".