קנצלר אוסטריה אלכסנדר שלנברג הודיע היום (ראשון) כי כלל האזרחים הלא מחוסנים במדינה יוכנסו לסגר החל מיום שני הקרוב, זאת במטרה להתמודד עם הזינוק בתחלואה במדינה. "אנחנו חייבים להעלות את מספרי המחוסנים במדינה", אמר במהלך מסיבת עיתונאים בה הכריז על הצד, "למרבה הבושה - הנתון נמוך".

להודעת הקנצלר קדמה שיחת וידאו שקיים עם מושלי תשעת המחוזות של אוסטריה. כאמור, רק כ-65 אחוזים מהאוסטרים מחוסנים במלואם נגד קורונה, אחד האחוזים הנמוכים ביותר במערב אירופה. בני 12 ומטה יהיו פטורים מהגבלות הסגר, שבמהלכו האוסטרים שאינן מחוסנים במלואם לא יוכלו לצאת מבתיהם לנסיבות שאינן מוגדרות כחיוניות, כגון הליכה לעבודה או רכישת מוצרים הכרחיים, כך הודיע שר הבריאות וולפגנג מוקשטיין. הוא ציין כי הסגר צפוי להימשך עשרה ימים.

עם זאת, גורמים רשמיים רבים באוסטריה, כולל במפלגתו של הקנצלר ובמשטרה, הטילו ספק רב בעצם היכולת לאכוף סגר שכזה, שכן הוא חל רק על חלק מהאוכלוסייה. הקנצלר שלנברג ושר הפנים קרל נהאמר אמרו בתגובה כי יהיו בדיקות יסודיות של המשטרה.

מתחם בדיקות קורונה באוסטריה (צילום: Jan Hetfleisch/Getty Images)
מתחם בדיקות קורונה באוסטריה (צילום: Jan Hetfleisch/Getty Images)

כזכור, בתקופה האחרונה נרשם זינוק מדאיג בתחלואה באירופה. מנהל האזור בארגון הבריאות העולמי, ד"ר האנס קלוגה, התייחס לנושא לפני כשבוע וחצי, וציין בשיחה עם עיתונאים: "קצב התפשטות התחלואה ב-53 המדינות מעורר דאגה משמעותית, ומספר המקרים היומי בהן מתקרב לשבירת שיאים, זאת בשל וריאנט הדלתא המתפשט בקלות רבה יותר". הוא הוסיף: "אירופה חזרה להיות מוקד של המגפה, המצב בו היינו לפני שנה. ההבדל הוא שכעת אנחנו יודעים יותר, ויכולים לעשות יותר".

הוא הוסיף: "עלינו לשנות את דרכי הפעולה שלנו, ולעבור מתגובה להתפשטות משמעותית של תחלואה, למצב בו מונעים את התרחשותה". לדבריו, הגורמים לעלייה המדוברת בתחלואה הם עצם כך שההגנה שמספקים החיסונים אינה מספיקה כבר, לצד הפתיחה של הגבולות בין המדינות. עוד ציין הבכיר כי עד חודש פברואר הקרוב צפויים חצי מיליון מקרי מוות נוספים ביבשת וכי "מספרי המאושפזים כתוצאה מתחלואה בקורונה יותר מהכפיל את עצמו בשבוע האחרון".