לקראת חג המולד שייחגג בחודש הבא ברחבי העולם, ארגון הבריאות העולמי פרסם היום (חמישי) אזהרה מפני מפגשים חברתיים שצפויים להתקיים ללא הגבלות. "אנחנו מודאגים מתחושת הביטחון המזויפת, לפיה החיסונים סיימו את המגפה. אנחנו מודאגים שאנשים שהתחסנו מאמינים שהם לא צריכים לנקוט בזהירות", אמר יו"ר הארגון תאודרוס אדהנום גברה-יסוס.

עוד הוא הוסיף כי "החיסונים מצילים חיים, אבל הם לא מונעים הדבקה", סיפר גברה-יסוס שחשף כי על פי הנתונים, 60% מהמקרים המאומתים במהלך השבוע שעבר היו באירופה. ראש אגף החירום של הארגון, מייק ריאן, הוסיף: "חזרנו לרמות קירבה של טרום-המגפה. אפילו בעיצומו של גל הדבקות נוסף".

אכיפת הסגר שהוטל על אנשים לא מחוסנים לקורונה באוסטריה (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
אכיפת הסגר שהוטל על אנשים לא מחוסנים לקורונה באוסטריה (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)

לצד זאת, גורם באיחוד האירופי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנציבות תמליץ שתוקף אישור ההתחסנות נגד נגיף הקורונה יהיה תשעה חודשים לאחר קבלת מנת החיסון המלא. ההחלטה התקבלה לאחר דיון ארוך בשאלה האם תוקף התעודות צריך להימשך שמונה או תשעה חודשים.

בנוסף, התוקף יוארך באופן אוטומטי עבור אנשים שקיבלו מנת דחף, אמר המקור. יחד עם זאת, ההמלצה אינה מחייבת אך צפויה לסייע בטיפוח גישה אחידה בין מדינות האיחוד.

קורונה באירופה, אמסטרדם (צילום: רויטרס)
קורונה באירופה, אמסטרדם (צילום: רויטרס)

בתוך כך, בגרמניה נחצה ביממה האחרונה רף 100 אלף המתים מהנגיף וכעת עומד מספר הקורבנות על 100,119 מקרי מוות. בנוסף, ביממה האחרונה אובחנו 75,961 בני אדם נוספים כמאומתים לנגיף.

במקביל, בחלקים אחרים באירופה ישנם מי שנאבקים נגד הנחיות הקורונה של המדינות. בצרפת פורסם סרטון וידאו, בו רואים מפגינים כשהם מתקדמים לעבר מרכז מסחרי ובורחים ממנו לאחר מכן עם סחורות ושורפים מחסומים שהוקמו על הכביש. 

מתחם חיסוני קורונה בגרמניה (צילום: REUTERS/Lukas Barth)
מתחם חיסוני קורונה בגרמניה (צילום: REUTERS/Lukas Barth)

על פי הדיווח, הפרעות התרחשו באיים הקריביים מרטיניק וגוואדלופ, אשר נמצאים בשליטת צרפת, בעקבות תסיסה שגברה שם בתקופה האחרונה עקב החלת צעדים מגבילים נוספים בעקבות הקורונה. 

שר הבריאות הצרפתי אוליבייה וראן אמר היום כי הנגיף שוב מתפשט במהירות במדינה. "הגורל עדיין בידינו", אמר וראן לכתבים בפתיחת מסיבת עיתונאים כדי לפרט את הצעדים להגבלת התפשטות המגיפה.