מתמטיקאים מאוניברסיטת אוניברסיטת פקינג בבייג'ינג דיווחו היום (ראשון) כי סין עלולה להתמודד עם למעלה מ-630,000 מאומתים לנגיף הקורונה ביום, במידה ותפסיק עם מדיניות אפס סובלנות כלפי הדבקה, ותפתח את גבולותיה לרווחה. בדו"ח שפורסם ב-China CDC Weekly על ידי המרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן, אמרו המתמטיקאים כי סין לא יכולה להרשות לעצמה להסיר את המגבלות בשדות התעופה ללא חיסונים.

המתמטיקאים השתמשו בנתוני ההדבקה מחודש אוגוסט מארה"ב, בריטניה, ספרד, צרפת וישראל, והעריכו על פי הם את התוצאות הפוטנציאליות, במידה וסין תאמץ את אותן טקטיקות של טיפול במגפה כפי שהשתמשו במדינות אלה. התוצאות הראו, כי סין תגיע ל-637,155 מאומתים ביום, במידה ותאמץ את אסטרטגיית הטיפול במגפה כפי שקורה בארה"ב, 275,793 מאומתים אם תאמץ את הטיפול הבריטי, ו-454,198 אם תאמץ את הטיפול בצרפת.

אנשים בתור לבדיקת קורונה בסין (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)
אנשים בתור לבדיקת קורונה בסין (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)

בתוך כך, בדו"ח נכתב, כי "ההערכות חשפו את האפשרות האמתית של התפרצות עצומה, שתגרום כמעט בוודאות לנטל בלתי סביר על המערכת הרפואית בסין. הממצאים העלו אזהרה ברורה כי לעת עתה, סין אינה מוכנה לאמץ את אסטרטגיית פתיחה, הנשענת אך ורק על חסינות עדר, כפי שמדינות מערביות מסוימות דוגלות בו".

כאמור, סין שומרת על מדיניות "אפס סובלנות" כלפי נגיף הקורונה. משרד הבריאות במדינה דיווח כי ביממה האחרונה אובחנו במדינה 23 מאומתים בלבד לנגיף הקורונה.