מקרה ראשון של זן האומיקרון של נגיף הקורונה אובחן במחוז קוויבק, כך אישר היום (שני) שר הבריאות המחוזי, כריסטיאן דובה. בהודעת שמסר לתקשורת אישר כי 115  בני אדם ששבו ממדינות בהן אובחן הזן החדש נקרא לבצע בדיקות קורונה נוספות.

במקביל לכך, אירלנד בוחנת עשרה מקרים חשודים. שר הבריאות האירי, סטיבן דונלי, אמר כי "לא ניתן לדעת כמה מקרים יהיו כאן. המספר שנשלח לבחינות מעבדה הוא קצת יותר מ-10. באירלנד הורו לתושבים להימנע מנסיעות לא חיוניות לשבע מדינות בדרום אפריקה מחשש "לייבוא הזן החדש למדינה". 

כמו כן, הרשויות בפולין הודיעו כי יאסרו גם טיסות לא חיוניות לשבע מדינות בדרום אפריקה ויגדילו את הגבלות ההתקהלות במסעדות. "אסור לנו לקחת סיכון בהתפשטות של מוטציה חדשה", אמר שר הבריאות הפולני.ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, הודיע כי גם מדינתו תאסור נסיעות לאותן מדינות. מנגד יפנים שישובו לארצם מאותן מדינות יאלצו לשהות במתקנים ייעודים. 

קורונה ביפן   (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)
קורונה ביפן (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)

כזכור, ארגון הבריאות העולמי הכריז ביום שישי האחרון על היותו של הווריאנט החדש "אומיקרון" שהתגלה בדרום אפריקה כמדבק יותר ועל כן הוגדר כמעורר דאגה יותר מקודמיו. הנגיף החל להתפשט במדינות רבות בעולם, כאשר אתמול דווח כי שני מקרים ראשונים של הדבקות, התגלו באוסטרליה ובדנמרק. 

בארגון הבריאות העולמי הסבירו כי לאומיקרון יש "מספר חסר תקדים של מוטציות, חלקן אף נוגעות להשפעה הפוטנציאלית שלהן על מסלול ההדבקה". בשל כך, הם ביקשו להגביר את קצב חיסוני קבוצות הסיכון באוכלוסייה, על מנת לנסות ולהקטין את התפשטות המגפה.