שר הבריאות הבריטי סג'יד ג'וויד הפציר בתושבים לנהוג בזהירות ולשקול אם להשתתף במסיבות חג המולד בסוף השבוע הקרוב, כאשר הוא מבהיר כי הממשלה לא תטיל סגר במהלך החג. עם זאת, שר הבריאות לא פסל הטלת מגבלות נוספות לנוכח תחלואת האומיקרון הגואה.

"זו תקופה מאתגרת, אבל אנשים מגיבים למה שהם רואים סביבם", אמר ג'וויד, שסיפר כי רבות מהמסיבות שאליהן הוא הוזמן בוטלו או צומצמו באופן משמעותי. הוא הדגיש כי ההחלטה צריכה להיות אישית, וכי הממשלה לא מתכוונת להתערב בקיום המסיבות.

ג'וויד הצהיר כי אין כוונה להטיל סגר, אולם הוא רמז כי ישנה אפשרות שיוחלט על מגבלות נוספות באנגליה עוד לפני חג המולד, וזאת בשל קצב ההדבקה המהיר של האומיקרון. "אנחנו בוחנים את המצב, הוא נע במהירות גבוהה", אמר בשיחה עם ה־BBC. "יש המון אי־ודאות, יש פערים במידע, אבל אנחנו חייבים לעבוד לפי המידע שיש לנו".


ראש עיריית לונדון סדיק חאן קרא לממשלה להכריז בהקדם על מגבלות נוספות, כגון ריחוק חברתי וצמצום התקהלויות בבתים. "אם לא נביא עוד הגבלות מוקדם מאשר מאוחר, נראה יותר מקרים חיוביים, ויש סכנה ששירותי בריאות הציבור יעמדו על סף קריסה, אם לא קריסה ממשית", התריע.


המלכה אליזבת השנייה החליטה לבטל בשבוע שעבר את הארוחה המשפחתית לכבוד חג המולד, ולפי ההערכות גם תוותר על התפילה המסורתית בכנסייה עם בני המשפחה. עם זאת, גורמים בארמון ציינו כי היא עדיין מתכוונת להגיע לאחוזת סנדרינגהם כמדי שנה, וגם חברי המשפחה הקרובה מתכננים להגיע כדי לארח לה לחברה בחג המולד הראשון בלי בעלה הנסיך פיליפ. למרות זאת, בארמון הדגישו כי ייתכנו שינויים לנוכח המצב.

המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)


בספרד, ראש הממשלה פדרו סנצ'ז ציין כי אף ששכיחות האומיקרון במדינה עדיין נמוכה לעומת מדינות שכנות, התושבים חייבים לגלות זהירות בעוד הממשלה במדריד והממשלות המקומיות ידונו ביום רביעי בצעדים הבאים בניסיון לבלום עלייה בתחלואה.

"הנגיף עדיין בקרבנו, והמאבק בו חייב להיות בראש סדר העדיפויות עבור כל הרשויות", אמר. "אבל אני מפציר בתושבים להישאר רגועים ובטוחים. עברנו את החלק הכואב ביותר יחד - ונמשיך לעבור את זה, כשאנחנו שומרים על הבריאות והחיים של האזרחים