כריסמס נוסף בצל הקורונה: מיליארדי אנשים ברחבי העולם יחגגו היום (שבת) את חג המולד בצל הגבלות נוקשות בעקבות התפשטות הווריאנט החדש של הנגיף, האומיקרון, שהוביל לשיאי תחלואה שטרם נראו, שנתיים לפרוץ המגפה. 

אלפי טיסות שתוכננו לסוף השבוע של החג בוטלו, למרות שבדרך כלל מדובר בתקופת שיא עבור נוסעים ברחבי העולם. חברות תעופה מסחריות ברחבי העולם דיווחו כי בוטלו יותר מ-4,500 טיסות וכ-10,000 טיסות נוספות עוכבו.

כרבע מהטיסות שבוטלו הן בארה"ב לבדה, שרושמת שיאי תחלואה עם ממוצע של 179 אלף מקרי קורונה מאומתים מדי יום במהלך השבוע האחרון, עלייה של 45% על פי נתוני רויטרס. בניו יורק לבדה אותרו אתמול יותר מ-44,000 נדבקים חדשים - שיא יומי חדש מפרוץ המגפה. 

בניו יורק הפקות ענק בברודווי כמו "המילטון" נאלצו לבטל הופעות לאחר שהצוות והשחקנים נמצאו חיוביים לקורונה ואכזבו מבקרים רבים, שהצליחו להגיע לעיר למרות אלפי הטיסות המבוטלות. כמו כן, עיריית ניו יורק מתכננת להגביל בחדות את מספר האנשים שיוכלו להשתתף בחגיגות השנה האזרחית החדשה בטיימס סקוור ל-15 אלף בלבד. 

בנוסף, אתרי התיירות והמוזיאונים דורשים תעודת חיסון מהנכנסים, כך שמשפחות רבות עם ילדים קטנים שאינם בגילאי חיסון נאלצו לבטל את תוכניותיהם. "רק רצינו לצאת מהבית, באמת, להוציא את הילדים לעיר לחג המולד", אמר אחד הנוסעים המאוכזבים לרויטרס.

גם אצלנו בישראל חגיגות חג המולד, שמשמשות מוקד עלייה לרגל למאמינים רבים, נערכות השנה תחת ההגבלות הנוקשות שמונעות כניסת תיירים ממדינות רבות בעולם. בבית לחם, עיר מולדתו של ישו לפי הנוצרים, החגיגות נערכו בהיקף קטן מהרגיל ובמקום אלפי עולי רגל המגיעים למקום מדי שנה ברחובות צעדו מאות אנשים בלבד. 

חג מולד בבית לחם (צילום: רויטרס)
חג מולד בבית לחם (צילום: רויטרס)

גם באירופה נרשמו שיאי תחלואה במדינות רבות. בריטניה שמובילה את הטבלאות העולמיות דיווחה אתמול על שיא יומי חדש של 122,186 נדבקים חדשים ברחבי הממלכה - היום השלישי בו מספר הנדבקים היומי עבר את ה-100,000. אחד מכל 20 תושבי לונדון נדבק בקורונה בשבוע שעבר, נתון שעשוי לעלות לאחד מכל 10 בתחילת השבוע הבא. "יש שביב של תקווה לחג המולד... אבל זה בהחלט עדיין לא בנקודה שבה נוכל להוריד את האיום החמור הזה", אמרה ג'ני הריס, ראש הסוכנות לביטחון בריאות בבריטניה, ל-BBC.

גם בצרפת נשבר אתמול שיא עם כמעט 100 אלף מאומתים ומספר האנשים המאושפזים בשל המחלה הגיע לשיא של שבעה חודשים וקרוב ל-16,200. בעקבות הנתונים, הממשלה הצרפתית תתכנס לישיבה מיוחדת ביום שני בה עלולים להטיל הגבלות חדשות על התנועה במדינה. 

באיטליה נשברו שיאי תחלואה זה היום השני ברציפות עם 50,599 נדבקים חדשים אתמול לעומת 44,595 יום קודם לכן. 

גם אירלנד דיווחה על המספר הנדבקים היומי הגבוה ביותר מאז שהמגיפה החלה עם 11,182 נדבקים חדשים לעומת השיא הקודם, שעמד על  8,248 בתחילת השנה, במהלך הגל הקטלני ביותר במדינה.

הגידול במספר האשפוזים פגע במערכות הבריאות בעולם, ובמיוחד בארה"ב. המערב התיכון, עם יחידות טיפול נמרץ באינדיאנה, אוהיו ומישיגן, התכוננו לגרוע מכל, גם כשהן נותרות תחת לחץ מגל הדלתא. בבריטניה, תעשיות ורשתות תחבורה רבות נאבקו במחסור בכוח אדם בעקבות עובדים רבים שחלו או נכנסו לבידוד, ובתי חולים הזהירו מפני ההשפעה על טיב הטיפול במאושפזים.