הידבקות באומיקרון מייצרת חסינות נגד זנים אחרים של הקורונה, בהם וריאנט הדלתא, כך עולה ממחקר שפורסם הלילה (בין שני לשלישי) על ידי אוניברסיטת וושינגטון בסיאטל שבארצות הברית. את המחקר שיתף בטוויטר פרופ' ערן סגל, המייעץ לקבינט המומחים, שכתב: "מספר הנדבקים הגדול באומיקרון שצפוי בישראל ובעולם עשוי להעלות משמעותית את רמת החסינות של כלל האוכלוסייה ולעזור במיגור של דלתא ושל לפחות חלק מהווריאנטים האחרים".

בתוך כך דווח ב"רויטרס" כי רשויות הבריאות בארה"ב קיצרו את זמן הבידוד המומלץ לחולי קורונה שאינם סובלים מתסמיני המחלה (אסימפטומטיים) מעשרה לחמישה ימים.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארה"ב ציין גם כי האנשים האסימפטומטיים צריכים להקפיד על עטיית מסכה למשך חמישה ימים נוספים כאשר הם בקרבת אחרים.

בנוסף המליץ המרכז על בידוד של חמישה ימים למי שנחשף לנגיף ואינו מחוסן או שעברה למעלה מחצי שנה מאז שקיבל את מנת החיסון השניה לנגיף, וכן על עטיית מסכה למשך חמישה ימים נוספים.

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, הבידוד מפריד בין אנשים חולים עם מחלה מדבקת לבין אנשים שאינם חולים, בעוד הסגר מפריד ומגביל את תנועתם של אנשים שנחשפו למחלה מדבקת כדי לראות אם הם חולים.

"ההמלצות המעודכנות של ה-CDC לבידוד מאזנות את מה שאנחנו יודעים על התפשטות הנגיף ועל ההגנה שמספקות מנות החיסון", אמרה מנהלת ה-CDC, רושל וולנסקי.

על פי נתוני ה-CDC, כ-73% מהמקרים המאובחנים במדינה הם אנשים שנדבקו בווריאנט האומיקרון הדרום אפריקאי.

היועץ הרפואי של הבית הלבן, אנתוני פאוצ'י, אמר בשבוע שעבר לCNN כי "ההמלצה על קיצור ההסגר תסייע לאנשים א-סימפטומטיים לחזור לעבודה או לבית הספר, עם אמצעי זהירות מתאימים".

"אנשים שקיבלו את מנת הבוסטר לא צריכים להסגר בעקבות חשיפה, אבל צריכים לעטות מסכה במשך 10 ימים", אמרו ב-CDC.