הווריאנט החדש של נגיף הקורונה, האומיקרון, ממשיך להשתולל בעולם ושובר עוד ועוד שיאי תחלואה במדינות רבות, מארה"ב ועד בריטניה, עם מספרי נדבקים יומיים שלא נראו כבר קרוב לשנה, עלייה חדה במקדם ההדבקה ומחסור עולמי שהולך ומתרחב בבדיקות הקורונה.

גם היקפי הבידודים מתחילים להדאיג את הממשלות השונות עקב העלייה החדה במספר האנשים שנכנסים לבידוד עצמי לאחר שהיו במגע עם חולה קורונה וחשש מההשפעה של המספרים העצומים של המבודדים על תפקוד המשק במדינות בהן נצפו שיאי תחלואה. 

צרפת, בריטניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, יוון ומלטה רשמו כולן מספר שיא של מקרי קורונה חדשים ביממה האחרונה וכך גם אוסטרליה. ארה"ב, ששברה שיאים עם יותר מחצי מיליון נדבקים ביממה אחת בתחילת השבוע, איתרה ביממה האחרונה לפחות 323,150 מקרי קורונה מאומתים, כאשר לפי ההערכות יותר ממחצית הם נשאי אומיקרון. 

באוסטרליה מספר הנדבקים היומי מתקרב ל-18,300, מספר המאפיל על השיא הקודם של כ-11,300 נפגעים רק יממה אחת קודם לכן. בצרפת 179,807 מקרים מאומתים אותרו ביום שלישי ובבריטניה ממהרים להדביק את הפער עם 129,471 נדבקים אתמול - שיא מפרוץ המגפה. 

באיטליה שוקלים אם להקל בתנאי הבידוד לאור המספר העצום של המבודדים, שעלול לשתק את המשק האיטלקי, בעוד מספר הנדבקים במדינה הכפיל את עצמו ועמד ביום שני על 78,313. 

בפולין, שם עדיין מתמודדים עם גל הדלתא, נשבר שיא המתים היומי, שעמד על 794 חולים ביממה האחרונה - המספר הגבוה ביותר בגל הרביעי של המגיפה.

העלייה במספר המקרים חופפת לחופשות השנה החדשה, בדרך כלל תקופה של מסיבות ונסיעות. חלק מהמדינות, כמו איטליה, ביטלו חגיגות פומביות, בעוד שהרשויות ביפן קראו לתושבים לשמור על מפגשי סוף השנה קטנים.