ממשלת דרום אפריקה הודיעה אמש (חמישי) כי נתונים ממחלקת הבריאות שלה מראים שהמדינה עברה את שיאי התחלואה בווריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה, ללא זינוק משמעותי במקרי המוות, כך על פי הניו יורק טיימס. ההצהרה מציעה אופטימיות זהירה למדינות אחרות המתמודדות עם הזן.

"המהירות בה הגל הרביעי המונע על ידי האומיקרון התפשט, הגיע לשיאו ולאחר מכן דעך מדהימה", אמר פאריד עבדאללה מהמועצה למחקר רפואי בדרום אפריקה, "זה היה יותר שיטפון בזק מגל". העלייה במקרי המוות במהלך התקופה הייתה קטנה, ובשבוע האחרון אמרו גורמים רשמיים כי היא "שולית".

כזכור, הזן החדש של הנגיף התפרץ במדינות דרום אפריקה בחודש שעבר ועורר בהלה גדולה בעולם. נכון לשבוע שעבר, הזן החדש הופיע ב-95 אחוזים מכלל דגימות הבדיקות החיוביות החדשות. כאשר הוא התפשט ליותר מ-100 מדינות, הדביק אנשים שחוסנו או חלו בעבר, התפשטותו הלחיצה את בתי החולים ודיללה את כוח העבודה במדינות כמו ארצות הברית ובריטניה.

לצד זאת, האומיקרון ממשיך להשתולל בעולם ושובר עוד ועוד שיאי תחלואה במדינות רבות. עם מספרי נדבקים יומיים שלא נראו כבר קרוב לשנה, עלייה חדה במקדם ההדבקה ומחסור עולמי שהולך ומתרחב בבדיקות הקורונה.

גם היקפי הבידודים מתחילים להדאיג את הממשלות השונות עקב העלייה החדה במספר האנשים שנכנסים לבידוד עצמי לאחר שהיו במגע עם חולה קורונה וחשש מההשפעה של המספרים העצומים של המבודדים על תפקוד המשק במדינות בהן נצפו שיאי תחלואה.