זן האומיקרון ממשיך להתפשט ברחבי העולם, ושיעור המאומתיפ בניו יורק כבר הגיע ל-22.2%. ד"ר עמוס דודי, מומחה למחלות ריאה המתגורר בעיר, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"ערב השנה החדשה היה לנו עמוס, הלילה שלאחר מכן היה קצת פחות. הייתי בחדר מיון כמה פעמים, ציפו להתגברות של הגל. דיברתי עם הרופאים שעבדו במשמרת יום אתמול והם אמרו שהרגישו כאילו הם בגל הראשון, עשרות חולים, כולם לא מחוסנים ועם אי ספיקת ריאות רצינית", פתח ד"ר דודי.

כשנשאל האם רוב החולים הקשים הם לא מחוסנים, השיב: "כמעט כולם, ממש כמעט כולם. יש פה ושם אנשי הגיל השלישי וקבוצות סיכון שמחוסנים ויש לנו מבוסטר או שניים, אבל באופן כללי אני מתחיל לחשוש שאנשים פשוט ויתרו על הזהירות והחליטו, הלא מחוסנים אולי, מנסים אפילו להידבק באומיקרון ובעצם חוטפים דלתא כי היא נמצאת פה בערך 40 אחוז. אני מתחיל לחשוש שאנשים מורידים את מפלס הזהירות שלהם ונדבקים בדלתא, שהיא מחלה יותר מסוכנת מהאומיקרון. אני חושש שזה מה שהולך לקרות ולגרום לגל יותר רציני משצפינו. חשבנו שנתמודד עם האומיקרון".

"בתור רופא טיפול נמרץ אני לא רואה חולים קלים. מעבר לזה בזמן שגר האנחנו לא מרצפים את כל החולים. כרגע אין הבדל בטיפול, זה לא רלוונטי. אנחנו עושים בדיקת PCR וברגע שהיא חיובית מומחי המחלות הזיהומיות מחליטים אם לרצף או לא. לא נתקלנו בריצוף של אומיקרון. באופן כללי ההבנה כרגע שמתבססת על דרום אפריקה ועל אנגליה שהאומיקרון פוגע במערכת הנשימה העליונה ולא אמורים לראות דלקת ריאות במקרים כאלה", הוסיף ד"ר דודי.

"יכול להיות שזו ירידה בזהירות, במוכנות. אני לא אעמיד פנים שזה מפתיע שיש לנו עלייה בתחלואה בדצמבר ינואר-פברואר מסורתית אלו החודשים הכי עמוסים בשנה, עם השפעת", סיים ד"ר דודי את דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm