גל האומיקרון: הזן החדש ממשיך להתפשט ברחבי העולם ולהביא עמו שיאי תחלואה חדשים. בארה"ב נשבר שיא עולמי חדש עם למעלה ממיליון מאומתים ביום, בשבדיה נרשמה עלייה במספר האשפוזים, והודו החלה לחסן ילדים על רקע החשש מעלייה חדה בתחלואה.

רשויות הבריאות בארה"ב דיווחו כי ביממה האחרונה אובחנו במדינה 1,080,211 מאומתים לנגיף הקורונה, כפול ממספר המקרים בהשוואה לשבוע הקודם. ד"ר אנתוני פאוצ'י ,יועץ הבית הלבן לענייני הקורונה, אמר כי "המדינה חווה עלייה כמעט אנכית במספר המקרים" והוסיף שהשיא עשוי להיות רק בעוד כמה שבועות. בנוסף, אמריקאים רבים מסתמכים על בדיקות ביתיות, שברובן אינן מדווחות לרשויות, מה שמוביל לחשוב, כי מספר המאומתים גבוה בהרבה מהמספר הרשמי. עם זאת, שיעורי התמותה והאשפוזים במדינה נמוכים בהרבה בשבועות האחרונים מאשר בשיא הגל הקודם. 

ביפן אובחנו ביממה האחרונה מעל 1,000 מאומתים, לראשונה מאז חודש ספטמבר האחרון. מומחים במדינה מזהירים מפני גל תחלואה שישי בחורף הקרוב. 

משרד הבריאות בהודו דיווח על שיא תחלואה חדש במדינה מאז חודש ספטמבר, עם 37,379 מאומתים ביממה האחרונה. הרשויות סבורות כי המספר הגבוה נובע מהתפשטות הזן החדש. בעיר מומבאי, זוהו 568 מקרים חדשים של זן האומיקרון, בעוד שבניו-דלהי דיווחו על 382 מקרים, כאשר יחד הם מהווים כמחצית מכלל המקרים בהודו המיוחסים לזן. בתוך כך, ממשלת הודו החלה אתמול לחסן ילדים בגילאי 15 עד 18 נגד נגיף הקורונה, במטרה לכסות את אוכלוסיית המתבגרים הגדולה בעולם על רקע החששות מזן האומיקרון. 

מדינה נוספת ששוברת שיא תחלואה חדש היא שבדיה, שנרשמו בה 11,507 מאומתים ביממה האחרונה, כאשר השיא הקודם עמד על 11,376 ונרשם בדצמבר 2020. גל התחלואה החדש פגע במדינה בצורה קשה יותר משכנותיה הנורדיות, והביא לעלייה חדה גם במספר האשפוזים.