הזן החדש ממשיך להתפשט ברחבי העולם ולהביא עמו שיאי תחלואה חדשים. בצל הזינוק היומי בתחלואה בבריטניה, הודיעו במשרד הבריאות על שינוי בכללי בדיקת הקורונה. על פי הדיווחים בממלכה, בדיקת ה-PCR תוגבל רק לאנשים שיחוו תסמיני קורונה, זאת במטרה לקצר את תקופת הבידוד ולמנוע מחסור בכוח אדם.

בשוודיה נרשם שיא יומי חדש במספר המאומתים, לאחר שביממה האחרונה אובחנו למעלה מ-17 נדבקים בנגיף. גם בקרואטיה נרשם זינוק של 47 אחוזים במספר המקרים עם 8,587 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. במדינה שבמערב חבל הבלקן דיווחו כי 55.7% מהאוכלוסייה מחוסנת לנגיף.

דובר ממשלת צרפת הביע היום (רביעי) חשש מעלייה במספר מקרי ההדבקה בתת הזן החדש שהגיע מקמרון לדרום המדינה. "אין סימנים להיפוך מגמה. אנו רואים מקרי הדבקה בחבל איל-דה-פראנס סביב פריס ובחלקים נוספים במדינה. המצב בבתי החולים עשוי להחמיר בשבועות הקרובים". אמר. 

מחלקת קורונה בבית חולים בצרפת (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)
מחלקת קורונה בבית חולים בצרפת (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)

כזכור, מחקר חדש חשף כ-12 מקרי הידבקות בווריאנט חדש של נגיף הקורונה במרסיי. הווריאנט החדש - שזכה לשם B.1.640.2 - אותר לראשונה אצל נוסע שהגיע מקמרון, ומסתמן כי יש לו 46 מוטציות חדשות. הדבר עשוי להעיד כי מדובר בזן שעשוי, בדומה לאומיקרון, "להפוך עמיד יותר לחיסון, ומידבק יותר מהנגיף המקורי".

עם זאת, החוקרים הצרפתים מדגישים כי אין כרגע סימן לכך שהוא מתחרה עם האומיקרון, הווריאנט הדומיננטי ביותר במדינה, שאחראי כיום ליותר מ-60 אחוזים ממקרי התחלואה בשטחה. על פי הדיווחים בצרפת, הזן החדש התגלה ב-10 בדצמבר על ידי חוקרים מ-IHU Mediterranee Infection.