מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ינג און אמר במהלך הלילה (בין שישי לשבת) במהלך ישיבת חירום של מפלגתו, כי התפשטות המגפה ברחבי המדינה היא המהומה הגדולה ביותר אשר הגיעה לארצנו מאז היווסדה". הוא הוסיף: "במידה ונמשיך להתמקד ביישום מדיניותנו לטיפול במגפה, ונשמור על כוח ושליטה ארגוניים וחזקים, המבוססים על אחדות המפלגה העם, לצד חיזוק המאבק בנגיף, נוכל להתגבר עליו - ואף יותר מזה. עלינו ללמוד מניסיונן של מדינות מתקדמות אחרות, כולל הישגיה של סין במהלך המאבק".

לאחר התפרצות הקורונה בקוריאה הצפונית: ההודעה הדרמטית של השכנה מדרום

דבריו נשמעים במקביל לדיווח שפורסם במדינה אודות 21 מקרי תחלואה של אנשים אשר עלה חשד כי חלו בקורונה. עם זאת, סוכנות הידיעות הרשמית במדינה KNCA דיווחה כי רק מקרה תחלואה אחד נגרם כתוצאה מאומיקרון, כך שהגורם ל-20 האחרים - עדיין לא נקבע באופן רשמי. במקביל, דווח על למעלה מ-175 אלף מקרים החשודים כתחלואה בקורונה. על פי הפרסומים במדינה, מדובר במקרים בהם אזרחים פיתחו תסמינים שונים, דוגמת חום גבוה. מדובר כאמור בכשליש מהמקרים שדווחו עד כה במדינה. 

מספר המאובחנים במדינה מדאיג גורמים רבים ברחבי העולם, שכן יכולותיה של הדיקטטורה לבצע את הבדיקות הללו - מוגבלת למדי, כי שייתכן מאוד והמספר שפורסם מייצג רק חלק קטן מאוד מכלל המקרים בפועל. בבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד, שעובד על מספר פרויקטי בריאות במדינה, ציינו כי מבוצעות במדינה 1,400 בדיקות בשבוע, נתון שאינו מספיק בפועל למספר החולים. לדברי מומחים ברחבי העולם.

חיטוי רחובות פוינגיאנג, קוריאה הצפונית, ארכיון (צילום: KCNA via REUTERS)
חיטוי רחובות פוינגיאנג, קוריאה הצפונית, ארכיון (צילום: KCNA via REUTERS)

הדבר עלול להוביל לאלפי מקרי מוות, באחת משתי המדינות היחידות בעולם בהן האזרחים לא חוסנו נגד קורונה. עוד פורסם במדינה המבודדת בעולם כי מאז סוף חודש אפריל נרשמו במדינה למעלה מחצי מיליון בני אדם עם תסמינים שונים, בהם חום, כאשר כ-174 אלף מהם אובחנו ביום שישי ו-243,630 קיבלו טיפול רפואי. עם זאת, לא דווח כמה מהם אובחנו בפועל כחולים בנגיף.

המדינה המבודדת בעולם דיווחה על ההתפרצות מוקדם יותר השבוע. לאחר היוודע מקרי המוות הללו, בקרמלין הודיעו כי ישקלו לסייע לקוריאה הצפונית ולספק להם חיסוני קורונה, שכן אזרחי המדינה אינם מחוסנים כלל.