המגפה עדיין כאןעיתון "אינדפנדנט" הבריטי דיווח הבוקר (שני) כי מומחי בריאות ברחבי העולם הזהירו מפני "גרסה חמקנית של נגיף הקורונה", אשר יכולה להדביק מדי חודש. על פי הדיווח, זן ה-B.A.5 ממשיך לפתח מוטציות חדשות, ולאחר שהפך לזן הדומיננטי ביותר ברחבי ארה"ב, יש לו כעת את היכולת להדביק מחלימים בצורה מהירה יותר.

בתוך כך, קצין הבריאות הראשי במערב אוסטרליה, אנדרו רוברטסון, מסר כי "גם אם רוב האנשים ישמרו על רמה מסוימת של הגנה מפני הנגיף, כמו חיסונים, הן עדיין יידבקו מחדש, מספר שבועות, לאחר שהחלימו. למרות הירידה בתחלואה בזמן האחרון, זה לא סוף הסיפור עם הזן הנוכחי ברחבי העולם".

רוברטסון הוסיף כי "מה שאנחנו רואים כעת, זה מספר הולך וגדל של אנשים שנדבקו בזן B.A.2, החלימו, ואז נדבקו שוב. לאחר שישה עד שמונה שבועות, הם נדבקים שוב, כאשר כמעט בוודאות, מדובר בזנים B.A.4 ו-B.A.5. הזנים האלו משתלטים על המגפה, הרבה יותר מאשר הזנים הקודמים של האומיקרון". 

במקביל, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתון (CDC) דיווח כי מספר הנדבקים הממוצע בנגיף הקורונה בארה"ב, נע בין 95 אלף ל-115 אלף. מומחים חוששים כעת משילוב של בדיקות ביתיות שאינן מדווחות לרשויות, וסגירה של מרכזי בדיקה במימון הממשלתי. כמו כן, במחקר שפורסם במגזין "Science", מומחים אישרו כי רבים אכן חווים הידבקות חוזרת בתדירות גבוהה יותר.

המומחים מסרו בנוסף כי "זה סוג של וירוס שהתגנב מתחת לרדאר, אפילו לאחר התפרצות זן האומיקרון, איננו מוגנים היטב מפני זנים נוספים". יחד עם זאת, המומחים הרגיעו ואמרו כי למרות שסביר להניח שהזנים הנוכחים יגרמו לגלי תחלואה חדשים, החיסונים מספקים הגנה חלקית מפני זנים שעלולים להיות מסוכנים יותר.