הרשויות בצפון קוריאה הודיעו על סגר במחוז הגובל בסין לאחר שארבעה אנשים פיתחו "תסמיני חום", כך דיווחה היום (חמישי) התקשורת במדינה. על פי הדיווח, במדינה ישנו חשש מהתפרצות נוסף של קורונה, לאחר שלטענתם "המגיפה הוכחדה" לחלוטין לפני כשבועיים. 

ההתפתחויות מגיעות לאחר שקים ג'ונג און הזהיר כי התפרצות נוספת עלולה להתרחש ולאחר שהרשויות במדינה דרשו להיזהר מפני "וריאנטים שנכנסו למדינה דרך מעברי הגבול". סוכנות הידיעות הקוריאנית.

"חום" הוא מנוח המשמש לעתים קרובות בתקשורת המקומית כדי לתאר חולים החשודים שנבדקו בקורונה, אולם טרם נבדקו. על פי הדיווחים, המטה למניעת מגיפות חירום במדינה גייס צוותים לערוך בדיקות קורונה בחולים החשודים ולחקור את נסיבות ההתפרצות האחרונה. 

קורונה בצפון קוריאה (צילום: Kyodo via REUTERS)
קורונה בצפון קוריאה (צילום: Kyodo via REUTERS)

 קים ג'ונג און הכריז על "ניצחון" על הקורונה מוקדם יותר החודש, אולם מומחי בריאות ברחבי העולם הביעו ספק לגבי טענותיה של פיונגיאנג למיגור מוחלט. עם זאת, בהפגנת אמון ימים לאחר מכן, הרשויות הסירו את חובת חבישת המסכות והריחוק החברתי לכל האזורים, מלבד אלה הקרובים לגבול הצפוני והדרומי שנותרו סגורים.

מחוז ריאנגגאנג, שבו נמצאו ארבעת המקרים החשודים החדשים ביותר, ממוקם בצפון מזרח המדינה. מאז ינואר 2020, היבוא והיצוא דרך סין הופסק ולא ברור מתי הוא יתחדש.