כמעט שלוש שנים לאחר שהתגלה בה החולה הראשון, סין הטילה סגר נוסף על העיר ווהאן, שבה התפרץ לראשונה נגיף הקורונה. הסגר הוטל על 800 אלף תושבי אחד המחוזות בעיר שהתבקשו לא לצאת מבתיהם עד סוף החודש, לאחר שבמשך שלושה ימים ברציפות דיווחו רשויות הבריאות במדינה על יותר מ-1,000 מקרים חדשים של קורונה.

בצל הסגרים המרובים: השינוי הצפוי במדיניות הקורונה בסין

 "אנחנו מרגישים משותקים מכל זה", אמר אחד מתושבי המחוז ל"רויטרס". גם העיר ג'נגג'ואו, שבה נמצא מפעל ייצור האייפון הגדול בעולם, נפגעה.

לדברי המפעל העובדים מקבלים "אספקה ​​חומרית ושירותים פסיכולוגיים". זה מגיע בתקופה קריטית עבור אפל - שמייצרת כעת את האייפון 14 החדש.

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר בתחילת החודש כי הוא ממשיך עם מדיניות ה"אפס קורונה" למיגור הנגיף במדינה.

שי ג'ינפינג (צילום: REUTERS/Jason Lee)
שי ג'ינפינג (צילום: REUTERS/Jason Lee)

נכון ל-24 באוקטובר, כ-28 ערים ברחבי סין יישמו במידה מסוימת את הסגר. מדובר ב-207 מיליון אנשים שנפגעו באזורים האחראים לכמעט רבע מהתמ"ג של סין.

ברחבי הארץ הוטלו בימים האחרונים הגבלות - רובם משפיעים על קהילות שסומנו כסיכון גבוה או בינוני. על תושבים באזורים שונים חלים כללים שונים, תלוי אם הם נמצאים באזור סיכון נמוך, בינוני או גבוה.

ווהאן דיווחה השבוע על עד 25 מקרים חדשים של הידבקות ביום, ועל יותר מ-200 מקרים במהלך השבועיים האחרונים.

אפילו אזורים רחוקים יותר כמו טיבט נפגעו בעקבות הפגנות ענק בלהסה נגד מדיניות הנשיא, שהביאה לירידת התמ"ג ב-2.6% בשלושת החודשים האחרונים. העיר סגורה כבר כמעט שלושה חודשים כשהיא נלחמת בנגיף. על פי גורמים מקומיים אתמול אובחנו בה שמונה מקרים חדשים של הנגיף.