קטניות, דגנים ופסטות: תוספות מתלוות למנה העיקרית בארוחה ומתאימות לה, ותפקידן הוא להשלים את מנת החלבון הנדרשת לגוף ולהעניק לסועדים תחושת שובע. הן יכולות להיות מאוד פשוטות בהכנתן ובתיבולן, אבל באותה קלות ניתן ליצור מהן מנות מפתיעות בשילובים מגוונים של ירקות, רטבים ועשבי תיבול.
ככלל, כשמכינים תוספת יש צורך להקפיד על זמני הבישול, כדי לא לזכות בתוצאה סמרטוטית ורכה מדי. בישול ארוך או קצר מהדרוש יהפוך את התוספת הנפלאה לסתם עוד מנה, וחבל.
בחרתי להתייחס השבוע לפתיתים האהובים על הילדים. הם יכולים להיות תוספת נפלאה לארוחת צהריים או מנה קלילה לארוחת ערב לא מחייבת. אפשר לבשל אותם לפי הוראות היצרן או לתבל בטעמים מגוונים, להוסיף ירקות שונים בהתאם להעדפותיהם של הילדים או לבשל אותם בתוך רוטב עגבניות מתובל ועשיר.

אני נוהגת לבשל את הפתיתים עם מעט מאוד תבלינים שבאים לחזק ולחדד את הטעם, ומקפידה מאוד בבישול על מנת שהפתיתים לא יקבלו מרקם דביק וגושי, כי אם הדבר קורה, הרי שאין סיכוי שהילדים י עמו את הפתיתים. את המנה אני מגישה לצד קציצות ברוטב, תבשיל עוף, בשר וכמובן שניצל. זו מנה קלה להכנה, ועכשיו, עם בוא החופש הגדול, ניתן ללמד את הילדים הבוגרים להכינה.
  

פתיתים עם הפתעות

החומרים (ל־4־6 מנות):

2 כפות שמן זית
1 בצל קטן קצוץ דק
2 שיני שום כתושות
1 כף אורגנו יבש
1 כפית כמון
1 שקית פתיתים צבעוניים
1 כפית מלח 
1/2 כפית פלפל שחור
1/2 כפית כורכום (לא הכרחי)
אופן ההכנה:
1. מחממים שמן בסיר רחב, מוסיפים את הבצל הקצוץ ומטגנים עד לקבלת גוון זהבהב.
2. מוסיפים את השום הכתוש, האורגנו, הכמון והפתיתים, מערבבים היטב.
3. יוצקים ארבע כוסות מים ומערבבים.
4. מתבלים במלח, פלפל שחור וכורכום. מכסים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים עד לספיגת הנוזלים.
5. מכבים את הלהבה, בוחשים ומשאירים בסיר מכוסה כחמש דקות.
טיפסקל
אפשר להוסיף למנה רסק עגבניות ועגבניות מרוסקות, בהתאם לטעם ולגוון הרצוי. במקרה זה יש להשתמש בפתיתים בגוון אחד ולא בצבעוניים.
אפשר בקלות להפוך את הפתיתים למנה חלבית, אם מפזרים מעליהם גבינה צהובה מגוררת או משלבים מעט גבינה מלוחה ואורגנו.