בימים האחרונים, לקראת ל"ג בעומר, ראינו ילדים דוחפים עגלות עמוסות קרשים, דלתות ישנות ומשטחי עץ לטובת המדורות שידליקו לרגל החג. לשמחתי, בשנים האחרונות, על רקע זיהום האוויר הגובר, מספר המדורות פחת.

תפוחי אדמה  (צילום: פסקל פרץ-רובין)
תפוחי אדמה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

אחד הסימנים הבולטים של ל"ג בעומר הוא תפוחי האדמה הנזרקים למדורה. כולם מחכים לרגע שבו הם נשלפים מהאש, חרוכים וחמים מאוד. אז מתחילה מלאכת הסרת הקליפה. לאחר מכן מפזרים מעט מלח ונותנים נגיסה - חמה על סף כווייה. אלא שאפשר להכין מנת תפוחי אדמה טעימה במיוחד בלי להיות סביב המדורה ולסבול מהעשן ומהריח.

תפוחי אדמה קטנים בתימין

החומרים (ל־4־6 מנות):

1 שקית תפוחי אדמה קטנים
עלים מ־3־4 ענפי תימין
מלח גס, לפי הטעם
שמן זית איכותי

אופן ההכנה:

1. שוטפים ומנגבים היטב את תפוחי האדמה וחוצים אותם לאורכם. מניחים את תפוחי האדמה בקערה, מוסיפים את עלי התימין, בוזקים מלח ויוצקים שמן זית בנדיבות תוך ערבוב עד שכל תפוחי האדמה יצופו היטב. מעבירים אל תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה ומשטחים.

2. אופים בתנור שחומם מראש ל־180־190 מעלות במשך 30 דקות. בודקים וממשיכים לצלות כ־5־10 דקות לפי הצורך. אפשר להפוך או לערבב אותם. ממשיכים לאפות עד שהם מזהיבים מכל הצדדים.

טיפסקל לקנייה וטיפול נכון בתפוחי אדמה:

1. איך בוחרים את תפוחי האדמה? תפוחי האדמה חייבים להיות מוצקים עם קליפה יפה ואחידה ללא פגמים, נקודות שחורות ו/או נביטות. יש לבדוק שתפוחי האדמה לא הופכים ירוקים.

2. איך שומרים את תפוחי האדמה? במקום חשוך, מאוורר קלות וקריר. מקום סגור ללא אוורור מתאים עלול לגרום לתפוחי האדמה להירקב. חשוב לא לשמור אותם בשקיות פלסטיק גם אם מנקבים אותן. את תפוחי האדמה המשווקים באריזות פלסטיק ומיועדים למיקרוגל - שומרים במקרר. רצוי לרכוש תפוחי אדמה שלא נשטפו כיוון שאלו מתקלקלים מהר יותר.

3. איך מבשלים את תפוחי האדמה? כדאי לבחור בתפוחי אדמה בעלי גודל, צורה ומשקל אחיד. כך גם זמן הבישול שלהם יהיה אחיד. מקרצפים היטב את תפוחי האדמה ומבשלים אותם על קליפתם, כך הם שומרים על ערכם התזונתי. אם מבשלים אותם ללא קליפה, רצוי לשמור את מי הבישול, שבהם אפשר להשתמש למרקים. אפשר לקלף את תפוחי האדמה ולשמור אותם בקערה עם מים עד השימוש כדי שלא ישחירו.

לעוד מתכונים כנסו לאתר של פסקל פרץ-רובין