לא צריך סיבה מיוחדת בשביל להכין עוגת גבינה: היא טעימה ואהובה בכל יום בשבוע ולאורך כל השנה. ובכל זאת, לכבוד שבועות, צריך בהחלט להכין עוגת גבינה. לעוגות הללו יש מעין הילה סביבן, וכולם מנסים לחשוף את הסודות להכנתן.

מצפון אפריקה, באהבה: מתכון לסלט מרמורה פיקנטי | פסקל פרץ-רובין
לא רק במדורת ל"ג בעומר: מתכון לתפוחי אדמה טעימים במיוחד

להכנת עוגות גבינה יש טכניקות מאוד בסיסיות, וברגע שמבינים את היסודות או הסודות, מצליחים לקבל תוצאות מצוינות גם בבית. בחרתי להציע לכם הפעם מתכון לעוגת גבינה ללא אפייה, הזכורה לי עוד מילדותי, והיא אינה דורשת טכניקות מורכבות, ציפויים או קרמים מיותרים כי היא מושלמת כמו שהיא. היום זה בדיוק הזמן הנכון להכין את העוגה הזו היות שרצוי שהביסקוויטים יתרככו טרם ההגשה. בנוסף, עליה להתייצב במקרר כחמש־שש שעות לפני ההגשה.

עוגה קלה ומהירת הכנה לשבועות - החומרים (לתבנית עגולה בקוטר 22־24 ס"מ עם תחתית נשלפת):
1 כוס חלב
1 כפית אבקת נס קפה
2 חבילות ("שרוולים") ביסקוויטים פתי בר וניל או כל סוג אחר של ביסקוויטים מרובעים

לקרם גבינה:
2 מכלים - 500 גרם גבינה לבנה קרה - אחד 9% והשני 5% שומן (אפשר להחליף לגבינת ריקוטה או מסקרפונה)
1 מכל של שמנת מתוקה קרה מאוד (250 מ"ל)
3/4־1 כוס אבקת סוכר לפי דרגת המתיקות הרצויה
2 שקיות סוכר וניל או 1 כפית תמצית וניל
1 כפית גרירת קליפת לימון
6־5 כפות גדושות אבקת אינסטנט פודינג וניל צרפתי (הבהיר)

עוגת גבינה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגת גבינה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

אופציה לציפוי:
1 שמנת מתוקה להקצפה
3 כפות אבקת סוכר
100 גרם שוקולד מריר

לפיזור:
סוכריות/כדורי שוקולד לבן/חום

אופן ההכנה:
1. יוצקים את החלב לצלחת עמוקה, מוסיפים את אבקת נס הקפה ומערבבים עד להמסה. טובלים את הביסקוויטים בחלב ומסדרים בשכבה אחידה בתחתית התבנית.

2. הכנת קרם הגבינה: מניחים בקערת מערבל חשמלי את הגבינה, השמנת המתוקה להקצפה, אבקת הסוכר, הווניל ואבקת אינסטנט פודינג וניל ומקציפים במהירות גבוהה עד שמתקבל קרם אחיד ויציב. מוסיפים את קליפת הלימון ומבליעים בקרם הגבינה.

3. מעבירים כרבע מכמות הגבינה אל שכבת הביסקוויטים בתחתית התבנית ומשטחים מעליהם לשכבה אחידה. מסדרים שכבה נוספת של ביסקוויטים טבולים בחלב על שכבת קרם הגבינה, ואז מניחים מעל עוד רבע מכמות קרם הגבינה. כך ממשיכים עד לסיום תערובת הגבינה. משטחים ושומרים בצד עוד ביסקוויטים לציפוי דפנות העוגה.

4. מכניסים את העוגה למקרר ומצננים היטב. יוצקים את השמנת למערבל חשמלי ומקציפים במהירות גבוהה תוך הוספת אבקת סוכר, עד לקבלת קצפת יציבה ומתוקה. מעבירים אותה לשק זילוף עם צנתר משונן. משחררים את העוגה מהתבנית ומורחים שכבה דקה של קרם על הביסקוויטים שנותרו, ואז מצמידים אותם לאורך כל דופן העוגה כמו גדר. מזלפים על פני העוגה תלוליות קצפת.

עוגת גבינה  (צילום: פסקל פרץ-רובין)
עוגת גבינה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

5. את השוקולד המריר מניחים בקערית זכוכית וממיסים במיקרוגל במספר פולסים עד להמסה חלקה. מעבירים לשקית זילוף. חותכים את קצה השקית ומזלפים על פני גדר הביסקוויטים שוקולד מומס. נותנים לשוקולד לנזול כמו נטיפים לאורך דופן העוגה. מעבירים למקרר להתייצבות.

טיפסקל לאפיית עוגות גבינה:
1. רוצים להפחית שומן וקלוריות? ניתן להמיר את הגבינות עתירות השומן המופיעות בכל מתכון בגבינות דלות שומן מאותו הסוג. את השמנת ניתן להמיר ביוגורט, ואת החלב - בחלב דל או במים.

2. כדי למנוע מעוגת הגבינה להיסדק בזמן האפייה, עם הכנסת העוגה לתנור - הניחו בו כלי עם מים רותחים להוספת לחות. מכניסים את העוגה לתנור חם מאוד, אופים ב־200 מעלות במשך כ־10 דקות ואחר כך מורידים ל־180 מעלות וממשיכים לאפות. אם בכל זאת נוצרו סדקים בעוגה, ניתן להכין ציפוי קל משמנת מתוקה או חמוצה ולצפות את העוגה.

למתכונים נוספים של פסקל