ביצה עלומה היא ביצה שחלמונה עדיין נוזלי וחלבונה קרוש לחלוטין. תמיד נראה כי להכנת המנה, המככבת בשלל גרסאות בארוחות הבוקר במסעדות ברחבי העולם, נדרשים דיוק ומיומנות כדי שהיא תצא מושלמת. השף ג'ימי אוליבר, לנצח "השף העירום", חשף שיטה מהירה להכנת ביצים עלומות מושלמות, והבטיח חלמון "רך, עדין ומדהים".

ביצים טריות

בסרטון  ששיתף בערוץ היוטיוב שלו הסביר אוליבר כי "הדרך היחידה להכין את הביצה המושלמת תלויה במידת הטריות של הביצים שיש לכם. לדבריו, הן חייבות להיות "ממש טריות".

"לאחר מכן הוא הסביר כי יש לחמם מים בסיר עד שיתקבלו בועות. את הסיר עם הבועות יש להסיר מהכיריים עד שהוא יפסיק לבעבע. הוא הדגיש כי אסור להכניס את הביצה לסיר כשיש בו בועות, שכן רתיחה תשבור את הביצה. "לשלוק, לא להרתיח", אמר.

בקערה קטנה יש לשבור ביצה ולהכניס אותה מן הקערה היישר לסיר.

אוליבר המשיך: "יש אנשים שאומרים לי 'תוסיף קצת חומץ למים כי זה ממצק את הביצה'. אני הייתי מוותר על התוספת, אלא אם אתם רוצים טעם של חומץ בביצה שלכם".

השף הסביר כי בתום בישול בן שלוש דקות תתקבל ביצה רכה. לאחר מכן הוא המליץ להוציא את הביצה באמצעות כף מחוררת.

הרבה ביצים

אם אתם רוצים להכין ביצים לכל המשפחה, לשף יש "טכניקה קטנה" שתשפר את המראה והטעם של המנה. "הביאו ניילון נצמד בטוח למזון והכניסו אותו לקערה קטנה. שימו מעט שמן מסביב. שברו את הביצה לתוך הקערה עם הניילון הנצמד. אפשר לשים שם עשבי תיבול קצוצים - חריסה, כמהין מתובל וחמאות בטעמים לשדרוג. משכו את דפנות הניילון הנצמד כלפי מעלה וקישרו אותן. זה ממש קל לביצוע ויעניק צורה מושלמת".