לאחרונה הבאתי כאן מתכון להכנת בראוניז וקיבלתי עשרות פניות לעוד מתכונים של בראוניז - כאלו שנמסים בפה ובעלי מרקם עסיסי גם אחרי האפייה.

עם מחירים שפויים ומשמחים: המסעדה הזו היא הדבר החם הבא
עד 50 שקלים: לזלול עם הילדים בזול בחופש הגדול בלי לקרוע את הארנק

בראוניז הם ריבועי עוגיות עסיסיים, נימוחים ועשירים בטעמם. העיקרון החשוב בהכנתם הוא השמירה על מרקמם העסיסי. אפייה ארוכה מדי מייבשת אותם, והם מאבדים מאיכותם. לבראוניז יש שלל מתכונים כי אפשר לשחק עם שילוב חומרי הגלם שבהם משתמשים להכנתם. כך למשל, ניתן להוסיף לעיסה שוקולד, אגוזים, שוקולד לבן ואפילו צימוקים, לגוון בסוגי הקמחים ונותני הטעמים ולקבל שלל מרקמים.

כאשר מכינים את הבראוניז, חשוב לצנן היטב את העוגה קודם לחיתוך. הבראוניז נשמרים עד שבוע במקרר וניתנים להקפאה. להלן גרסה נוספת להכנת בראוניז, שבה ישנו שימוש בכמות זהה של חמאה ושוקולד. אם אתם מעוניינים בגרסת פרווה, השתמשו במחמאה.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

בראוניז (צילום: פסקל פרץ-רובין)
בראוניז (צילום: פסקל פרץ-רובין)

מתכון לריבועי שוקולד/בראוניז

החומרים (לתבנית בגודל 33*27 ס"מ):
250 גרם שוקולד מריר ( 50%־60% מוצקי קקאו) שבור לקוביות
250 גרם חמאה
1 כוס סוכר לבן
1/2 כוס סוכר חום
2־3 טיפות תמצית וניל איכותית
1 כפית רום או ברנדי
4 ביצים גדולות L
1/2 2 כוסות קמח מנופה
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
3/4 כוס אגוזי מלך או פקאן או אגוזי פקאן מסוכרים קצוצים גס
1/4 כוס נטיפי שוקולד

לעיטור:
1/2 כוס פתיתי שוקולד

אופן ההכנה:
1. ממיסים את השוקולד עם החמאה, הסוכר הלבן והסוכר החום במיקרוגל (אפשר להשתמש באמבט מרים: מניחים את כל החומרים בקלחת הנתונה בסיר עם מים ומניחים על להבה בינונית. ממיסים תוך בחישה עד להמסה חלקה של כל החומרים).
2. מסירים מהאש או מוציאים מהמיקרוגל ומערבבים היטב. מוסיפים תוך בחישה מהירה את תמצית הווניל, הרום או הברנדי והביצים. טורפים במהירות לקבלת עיסה אחידה וחלקה. מוסיפים בפעם או פעמיים תוך טריפה את הקמח, אבקת האפייה, המלח, האגוזים ונטיפי השוקולד ומבליעים היטב לקבלת עיסה אחידה.
3. מעבירים לתבנית אפייה משומנת או מרופדת בנייר אפייה ומשטחים. מפזרים על פני העוגה את פתיתי השוקולד. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כ־30 דקות.
4. מצננים היטב ובעזרת סכין מסלקים את השוליים היבשים קלות. חותכים לריבועים בגודל 5*5 ס"מ. מסדרים בכלי בעל סגירה הרמטית או מניחים בעטרות נייר ומגישים.

טיפסקל

  • אפשר לשחק עם גודל התבנית - זה מה שיוצר בראוניז נמוכים או שמנמנים יותר.
  •  לא חייבים לבזוק אבקת סוכר, ואפשר לגוון בסוג התוספות ו/או להגדיל את כמות נטיפי השוקולד שמוסיפים לעיסה כדי לייצר מרקם פאדג'י יותר.