אני מתה על כלי מטבח רב שימושיים, גדג'טים למטבח וכל דבר שהופך את הבישול לכיף וקל ולא פחות חשוב חוסך לי מלא מקום. אז קבלו סיר חדש שהגיע למטבח שלי, נחקר לכל צורותיו, נוסה לא מעט, הוכנסו אליו בשרים, ירקות וקטניות ולבסוף אפילו צליתי בו עוף שלם. 

הכירו את המולטיקוקר – סיר בישול חשמלי בגודל יחסית גדול 6.5 ליטר, שמבטיח 8 סוגי שיטות בישול שונות באותו הסיר כך שתוכלו גם לצלות ירקות וגם להכין בו אורז אחרי ועל הדרך הוא אמור להיות גם חסכוני בחשמל. המולטיקוקר מגיע מחברת ראסל הובס", המותג האנגלי המוביל, מבית היבואן 'שריג אלקטריק' (שארק-נינג'ה, רמינגטון ועוד).

ידוע שאת נינג'ה אני מאד מעריכה וקניתי לא מעט מכשירים ולכן הסיר הזה סיקרן אותי מאד כי אצלנו מבשלים מלא וכמו שבגריל נינג'ה נהנתי לקלות שקדים ומשם לצלות עוף ואז לטגן צ'יפס וכל זה בלי לנקות את המכשיר, גם פה הסיר מיועד שתבשלו בו , תצלו, תאדו, תטגנו ואפילו תבשלו איתו בסגנון סו-וויד (שאסביר מה זה בהמשך).

הסיר הוא די גדול, 6.5 ליטר, כלומר לנו כזוג הוא היה מעט גדול ליומיום, אבל מאד שימושי כשאירחנו בסופ"ש לזוג פלוס ילדים או להורים שמארחים את כל המשפחה כל שישי זה סיר מושלם כי הוא באמת מאד שימושי. ההפעלה נעשית דרך מסך מגע מאד ברור ונוח שיש בו 8 אופציות: צליית עוף שלם, בישול איטי, צלייה, הרתחה, אידוי,אורז, שמירת חום, בישול/טיגון ותוכנית ייחודית – סו-ויד.

הסיר עצמו עשוי אלומיניום יצוק וחזק עם ציפוי קרמי Non-Stick עמיד במיוחד, לוח בקרה לשימוש קל ונוח, כולל טיימר ומסך מגע. מה שאהבתי מאד זה שברגע שמסיימים לבשל פשוט שולפים את הלוח עם חיבור החשמל ומה שנשאר זה הסיר עצמו שאותו שמים על השולחן ואח"כ אפשר להכניס מדיח. שני דברים מאד מאד שימושיים בעיני שחוסכים מלא זמן.

איך היה לבשל? 

תבשילים, אורז ואידוי היו ממש קלים, הסיר מתחמם  מאד מהר וחזק בתחתית ומוליך חום לדפנות הסיר בדרגה מעט נמוכה יותר. מאד קל לתפעל אותו ובעיקר כיף להתנסות איתו, את האורז למשל התחלתי בשיטת הצליה - טיגנתי בצל בממש ממש מעט שמן ומשם המשכתי לתוכנית האורז, הוספתי אורז מלח ומים כמו בסיר רגיל ויצא מושלם. 

סיר בישול מולטי קוקר  (צילום: שריג אלקטריק היבואן הרשמי)
סיר בישול מולטי קוקר (צילום: שריג אלקטריק היבואן הרשמי)


משהו נוסף שממש אהבתי הוא שמירת החום, זה כל כך גאוני שיש סיר שלא ממשיך לבשל אלא ממש שומר את האוכל חם עד שהאורחים יגיעו או עד שתחליטו להגיש את האוכל שהכנתם מראש- אופציה חכמה מאד.

בצליית העוף, שסיקרנה אותנו במיוחד, הסתבכנו קצת, 2 העופות הראשונים לא יצאו מספיק מושחמים ולקח להם כשעה וחצי להיות מוכנים, בשלישי כבר היינו יותר מנוסים והוא יצא לא רק עסיסי אלא גם שחום, מה שכן, הסיר מגיע עם רשת אידוי ותחתית לצלייה שממנה יורדים הנוזלים של העוף - אני חייבת לומר שדווקא כששמנו את העוף ישירות בסיר ללא הרשת צליה, הוא קיבל שחימות יותר שווה.

לסיכום, כמו בכל מכשיר חדש, צריך להתנסות קצת, לשחק ולגלות מה עושה לכם את הז הכי טוב ונוח. החסרון של הסיר הוא שהוא לא מתאים לזוג אלא למשפחות – שזה גם כמובן היתרון שלו. אבל חוץ מזה אין לו חסרונות, הוא מספק  פתרון ללא מעט סגנונות בישול, הוא מספק לכם חסכון במקום כי הוא גם מחבת, גם סיר לשקשוקה, גם לצלות תפוחי אדמה, גם לבשל צלי, אורז, תבשילים של כמה שעות, אידוי של ירקות ודגים וסוויד שזה בישול מדוויק במים- טכניקה לא חדשה אבל לא מאד מוכרת ונפוצה ששווה לכם להכיר אם אתם לא מפחדים מהמטבח.

כמה עולה? 449 שקלים כולל שנת אחריות. להשיג ברשתות חשמל המובילות, בחנויות נבחרות ברחבי הארץ ובאתר של היבואן הרשמי 

הבטחתי מתכון ואני מקיימת, הנה מתכון לעוף שלם בסיר. שאחרי שתוציאו את העוף, פשוט תמשיכו להכנת אורז שיספוג את מיצי העוף. שווה ממש.

עוף עם טרגון וזיתים

1 עוף בגודל בינוני- עדיף עוף חופש הטעם שונה
חצי כוס עלי טרגון 
זיתים שחורים מגולענים קצוצים
מלח ופלפל שחור
חמאה - אופציה

ההכנה

הניחו את העוף על משטח עבודה, קחו סכין פילוט ובזהירות הפרידו את העור מהבשר, הכי נוח יהיה לעשות את ה בידיים. ערבבו את הזיתים, המלח פלפל ועלי הטרגון ואת התערובת הזו הכניסו בין העור לבשר לכל חלקי העוף.
אם אתם אוכלים לא כשר, זה הזמן למרוח חמאה על העור ולפזר עוד קצת מלח 

שימו את העוף בסיר והפעילו את האופציה של צליית עוף, הזיזו את העוף כל 20 דקות מצד לצד כדי שכל הצדדים יקבלו השחמה. אחרי 40-50 דקות הוציאו את העוף, הסירו את משטח הצלייה והחזירו את העוף לסיר אל הנוזלים שהצטברו שם, היפכו את העוף כמה פעמים כדי שנוזלי העוף שנמצאים בתחתית יצפו את כל חלקי העוף והמשיכו בצליה עד שהעוף מוכן.

הכנת האורז: הוציאו את העוף, הכניסו לסיר עם כל מיצי העוף שנותרו, 2 כוסות אורז, 3.5 כוסות מים וכפית מלח והפעילו את אופציית בישול האורז.

הצעת הגשה: הגישו את העוף בשלמותו על מצע האורז בקערת הגשה רחבה או פרקו את הבשר מהעוף והגישו אותם על האורז באותה קערה עם בצל ירוק קצוץ מעל- אפשר גם צנוברים קלויים.

בתאבון!