בחרתי להציע לכם להכין ארוחת צהריים בסיר אחד. גם טעים, גם משביע ובעיקר מאפשר לנו לקצר תהליכים במטבח. כמו שכולנו יודעים, כל ארוחה בדרך כלל מכילה מנת בשר, שאליה מצרפים ירקות ותוספת פחמימות. אלו האחרונות המתלוות לארוחה פושטות ולובשות צורה. התוספות הללו צריכות להתאים באופיין למנות העיקריות.

המגמה בסצנות המסעדות לא עוצרת: זו ההפתעה החדשה שמחכה לכם
התפריט החדש של "קפה גרג" יוצא לדרך - והוא הולך להפתיע אתכם

תפקידן העיקרי של הפחמימות הוא להשלים את מנת החלבון הנדרשת לגוף ולהעניק לסועדים תחושת שובע. הן יכולות להיות קטניות, דגנים ופסטות, שאפשר כמובן להכינם בדרך בסיסית ופשוטה בתוספת תיבול עדין, אבל באותה קלות ניתן ליצור מנות מפתיעות בשילובים מגוונים של ירקות ועשבי תיבול. לכל תוספת טכניקת בישול שונה, אולם חשוב מאוד להקפיד ככל האפשר על זמני הבישול כדי לא "לזכות" בתוצאה "סמרטוטית" ורכה מדי. בישול ארוך או קצר מדי יהפכו את התוספת הנפלאה שלנו ל"סתם" עוד מנה, וחבל.

בחרתי השבוע, בעקבות בקשות רבות למנות שניתן להכינן במהירות ובלי הרבה עבודה, במנה שאותה מכינים בסיר אחד. הפעם זו מנת פסטה. סוג הפסטה יכול להשתנות לפי בחירתכם והעדפת בני המשפחה. בחרתי הפעם במקרוני ונקניקיות, שאותם בישלתי באותו הסיר ברוטב עגבניות פיקנטי. מתקבלת ארוחת צהריים נהדרת לילדים בצ'יק צ'ק.

פסטה מקרוני עם נקניקיות

חומרים (ל־6־4 מנות):

4 כפות שמן זית
1 בצל בינוני קצוץ גס
6 שיני שום קצוצות או כתושות
2 עגבניות חתוכות לקוביות קטנות
3 כפות גדושות רסק עגבניות
1 כפית פפריקה אדומה מתוקה
1כפית פפריקה אדומה חריפה (לא חובה)
1/2 כפית כמון
1 כפית הריסה או פלפל צ'ומה
מלח ופלפל לפי הטעם
1/2 חבילת פסטה ארוכה (מקרוני)
1/2 חבילת נקניקיות פרוסות עבה
4־3 כוסות מים

אופן ההכנה:

1. מחממים שמן זית בסיר רחב ועמוק, מוסיפים את הבצל הקצוץ, מערבבים ומטגנים שתיים־שלוש דקות.

2. מוסיפים את השום הקצוץ או הכתוש, מערבבים ומוסיפים את קוביות העגבניות. מטגנים עוד מספר דקות ותוך כדי ערבוב מוסיפים את רסק העגבניות וכל התבלינים. יוצקים שתי כוסות מים ומערבבים.

3. מכסים, ועל להבה בינונית מביאים לרתיחה. מוסיפים את פרוסות הנקניקיות, מערבבים, טועמים ומתקנים טעמים.

4. מכסים ומביאים שוב לרתיחה. מוסיפים את הפסטה, מחכים כמה דקות עד שהפסטה תתרכך ותשקע בנוזלי הרוטב. מערבבים בזהירות ובמידת הצורך מוסיפים לסיר עוד מים עד לכיסוי הפסטה וקצת יותר. רצוי לעשות "בייביסיטר" לתבשיל. במידת הצורך אפשר להוסיף עוד מים או לחזק את התבלינים בהתאם לטעמכם.

 טיפסקל

במידה שאתם רוצים לחסוך זמן אפשר להשתמש ברוטבי עגבניות מוכנים הנמכרים במרכולים.
אתם מוזמנים לחזק ו/או לשנות תבלינים בהתאם לטעמכם.
אפשר להוסיף אל נוזלי הרוטב רצועות גמבה או זיתים ירוקים מגולענים.

לעוד מתכונים כנסו לאתר הקולינרי של פסקל